Jamtland

Trådstartare
Alltså, med risk att låta väldigt grinig, finns det någon som har goda erfarenheter av kontakter/orosanmälningar till BUP och socialen ?

Jag förstår ju att de misslyckade kanske låter högre, men jag har på riktigt bara hört negativt och är i det läget att jag vet en ungdom som behöver hjälp
 
Ja!
Goda erfarenheter både fån BUP och socialen.
Vill inte skriva några detaljer, men det är från den sidan som blivit anmäld :o
 
Alltså, med risk att låta väldigt grinig, finns det någon som har goda erfarenheter av kontakter/orosanmälningar till BUP och socialen ?

Jag förstår ju att de misslyckade kanske låter högre, men jag har på riktigt bara hört negativt och är i det läget att jag vet en ungdom som behöver hjälp
Det beror väl på vad det är du vill ha ut av det, dom är bra på många områden men usla på lika många. Man kan väl säga att det krävs en hel del tur också att träffa rätt person.
 
Min familj valde att flytta till Nacka för att de hade hört väl om deras socialtjänst. Det var ett bra val, de är nöjda med kontakten.
 
Ja. Jag har väldigt goda erfarenheter och med den hjälp vi fått därifrån.
Har alltid känt att jag och min familj har blivit behandlad med respekt och förståelse.
Har en son med autism och en sjukdom själv som krävt mycket sjukhusvistelser därav inblandning från soc.
 
Alltså, med risk att låta väldigt grinig, finns det någon som har goda erfarenheter av kontakter/orosanmälningar till BUP och socialen ?

Jag förstår ju att de misslyckade kanske låter högre, men jag har på riktigt bara hört negativt och är i det läget att jag vet en ungdom som behöver hjälp
Min kompis har fått bra familjestöttning i samband med att hens barn fick autismspektrumdiagnos. Verkar dock vara väldigt kommun- och individberoende hur bra stödet funkar :(
 
Både bra och dåligt visserligen men mest bra. BUP stod upp för oss ordentligt när soc hittade på ofog. De skrev ett så klockrent svar till soc dumma frågor så det var underbart. Att de sedan inte kunnat hjälpa på riktigt är en annan sak men det kan jag lite förstå.

Soc har varit toppen när rektorn dummat sig och då har skolan kunnat lugna sig.

Har det anmälts oro för ditt barn? Är det BUP som anmält? Jag har varit där också, det ledde till en längre vända men vi kom ut hyfsat hela, tror jag. Ta det med så mycket ro du kan hitta.
 
Både bra och dåligt visserligen men mest bra. BUP stod upp för oss ordentligt när soc hittade på ofog. De skrev ett så klockrent svar till soc dumma frågor så det var underbart. Att de sedan inte kunnat hjälpa på riktigt är en annan sak men det kan jag lite förstå.

Soc har varit toppen när rektorn dummat sig och då har skolan kunnat lugna sig.

Har det anmälts oro för ditt barn? Är det BUP som anmält? Jag har varit där också, det ledde till en längre vända men vi kom ut hyfsat hela, tror jag. Ta det med så mycket ro du kan hitta.
Utan att avslöja för många detaljer men typ så här är det:
Det är inte mitt eget barn. Hen har uppenbara psykiska besvär möjligtvis pga tidigare trauman. Har haft kontakt med BUPoch det blev jättedåligt men något måste göras tämligen omgående
 
Utan att avslöja för många detaljer men typ så här är det:
Det är inte mitt eget barn. Hen har uppenbara psykiska besvär möjligtvis pga tidigare trauman. Har haft kontakt med BUPoch det blev jättedåligt men något måste göras tämligen omgående

Jag har jobbat på socialtjänsten i flera olika kommuner och varit i kontakt med olika BUP där flera varit väldigt bra medan andra varit bristfälliga. Psykiskt ohälsa hos barn och ungdomar ska främst höra hemma hos BUP.
Ring socialtjänsten och rådgör med dem om var personen borde kunna få rätt hjälp.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Som nog endel vet så är jag in lagd på bup igen men jag har dag permisson så jag är på hvb på dagarna och jag ska kanske till skolan...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 574
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 723
Senast: manda
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 225
Senast: Madalitso
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tänkt VÄLDIGT mycket idag. Eller inte bara idag men MEST idag. Men om jag ska börja nånstans så var det med bråket eller hur jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 627

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp