Burghundy, vad är det för färg?

kopparberg

Trådstartare
Jag letar efter ett träns med en färg som jag kallar "London" eller "mörk London". Har en Kieffer Doanusadel i den färgen, vill matcha med ett träns i samma färg.

Har märkt att det är svårt att hitta det! :D
Var inne på en hemsida och kollade på ett Whitakerträns, som fanns i färgen burghundy (stavning?). Vad är det för färg?

Sv: Burghundy, vad är det för färg?

Vinrött. Det kan skilja mellan olika märken, ibland är det väldigt vinrött och ibland går det mer åt brunt.

Här är min JW doppiata i Burgundy

pic5556006.jpg

Totte%20002.jpg

Det är väldigt vinrött. Leta efter färger som oak, tobacco, new market, teak....

Ojdå! Det var ju så långt ifrån den färg jag letar efter som man kan komma!

Tack för tipset! :bow:
Alla de träns med rätt färg har hittills varit med pullarnosgrimma. Och jag vill ha Aachengrimma.

Vart bor du nånstans? Kings har haft en del träns i den färgen, och my one har också.

Annars finns Passier men det är ju dyyyrt. Om du kan hitta ett Prestige träns av den gammla tobacco färgen så är det väldigt ljust. Och även HG har ljusa träns med aachen.

Tack för tipsen! :bow:

Jag bor strax norr om Örebro.
Jag har faktiskt genom min mkt duktiga och kundvänliga sadelmakare fått tips på att Kieffer själva ska ha träns i matchande färg.
Så jag har kollat på den danska återförsäljarens sida, och faktiskt hittat ett jag gärna skulle ha. Tyvärr stod det inga priser, så risken är ju att det kostar X antal tusen mer än jag tänkt betala! :crazy:

Men jag ska kolla på dina andra märkestips!

Kieffer är inte så dyra, mitt kostade 1200 ca och då var det ett av dom "finare". :)

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 224
Senast: Capybara
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 280
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
892
Senast: Raderad medlem 142658
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Dejtingtråden del 38
  • Kriget i Ukraina, 2023 -

Hund, Katt, Andra Djur