MittNyaJag

Trådstartare
Idag var vi ut på en körtur jag o gammelman..
Började med att snön rasade av taket när jag precis tagit in o skulle sela på, redan då hetsade han upp sig..
Tog sedan en stund innan han coolat ner sig och stod still för o spänna för..
Knatade i väg i ett rasande tempo, möter en traktor/grävmaskin i backen 200 m från stallet, de hade lyckligtvis lunchrast så maskinen stod still, men läskig, det var den.
Knatade vidare och jag kunde äta min smörgås jag inte kunnat äta på morgonen..
Mötte lite personbilar och så, inga problem..
När vi sedan ska gå förbi en tomt så står världens största grävmaskin på en gård och väsnas. Jätteläskigt!! Går iallafall förbi och under vägen på cykelvägen.
Och vad möter vi då, jo en vägskrapa.. Men den lyckas vi smyga förbi då vi ska åt olika håll.. Går förbi skolan, en massa ungar som utbrister "En häst, en häst!!"
Ja, wow, en häst...

Ser en buss o tre lastbilar passera på håll men "missar dem"..
Under nästa viadukt, passerar typ 3 större minibussar... Går bra..

Genom nästa "stadsdel" möter jag typ 743 kabelgrävarbilar med tillhörande små durrande vagnar.. *hum*
läskigt...
Tänker stilla för mig själv, att nu, nu är vi snart hemma.

Sure..
I ett gatuhörn står ännu en av världens största grävmaskiner och denna tänker definitivt äta upp oss!!
Hästen börjar tveka men går några meter till innan han ämnar tvärvända..
Lyckas få honom på nogorlunda rätt köl igen, men hamnar i en snödriva så han reser sig och kastar sig åt endera hållen...
Nästa stund stormar han ut på "åkern", en obebygd tomt eller nått... TÄnker att det är bättre han går framåt en uppåt så jag driver..
när han inser att det är typ ½meter snö stannar han, inser att det vart tungt att dra och reser sig typ 3 gånger.. Spännande synvinkel på en hästrygg? -Nej.

Böjer huvudet på honom så han måste gå ner, slutligen fattar han att han måste dra..
Pulsar runt lite i snön och tar sikte mot traktorn igen, vi måste ju ut på vägen..
När jag nästan fått honom dit vi ska så är vi på väg att dra med oss ett sånt "plåtrörsstaket" de har när de spärrar av, stannar för o korrigera vägvalet..
Snubbarna i/kring grävmaskinen står o kikar fram o tittar på mig när jag pratar oavbrutet med hästen för att lugna oss båda.. Han skakade som ett asplöv!
Lyckas iaf driva fram honom efter en stund så vi tar oss förbi..
När jag ska resa mig lite för o rätta till filten jag satt på så bara viker sig knäna.. så jag fotsatte sitta på det knäliga. :)

Tänkter återigen, att nu, nu är vi snart hemma..

Går bra en bit till, möter en sån där liten traktor man kan skotta snö med.. Hästen skyggar lite och vi går in o vänder på en sidogata.. När jag sedan har 500 m kvar till stallet, Ja, då möter jag en sopbil..
Gör stopptecken åt den och han stannar faktiskt och stänger av motorn. *imponerad*
lyckas få förbi hästen och inser att jag fortfarande måste förbi traktorn jag mötte först av allt.
Hade lite tur och den höll precis på att backa in vagnen på sidovägen så den stannade där tills jag gått förbi...

Sen kom vi äntligen hem.
Bara för o mötas av snön rasande från taket...
Men vi är hela om än lite skakade.
Men bäst av allt, så klarade vi av allting!!
Trots alla läskiga grejjer på vägen så fick ingen av oss panik utan redde ut det!!

*lite kaxig, skakig, och ville bara prata av mig lite*:bump:
 
Sv: *burr*

Vad duktiga ni är!:) Inte konstigt att du blev lite skakig i knäna! :crazy:
 
Sv: *burr*

Det var ingen rolig runda!:eek: Men ni fixade det:bow:
Hoppas ni får en trevligare tur nästa gång.
 
Sv: *burr*

Ja, de hoppas jag oxå!!
Om snön kunde tina någon gång så man kan ge sig ut i skogen igen.. :devil:

Nått klant har ju bara halvplogat en av vägarna så man kommer inte runt med vagnen..

Men snart! Snart är det vår!!

(jo, för vi ska besikta hojarna om 2 veckor, och då måste det vara vår!)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
634
Senast: Trassel12
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 294
Senast: MiniLi
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 967
Senast: nullo-modo
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
5 119

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp