Bukefalos 28 år!

Buss körde på häst

Torde inte vara något problem att hitta chauffören , då bussällskapet som trafikerar rutten vet vem som kör aktuell rutt.

Att man som chaufför inte har koll på vart man har sitt fordon, tycker jag diskvalificerar från aktuell körkortsbehörighet oavsett fordons slag.
 
Torde inte vara något problem att hitta chauffören , då bussällskapet som trafikerar rutten vet vem som kör aktuell rutt.

Att man som chaufför inte har koll på vart man har sitt fordon, tycker jag diskvalificerar från aktuell körkortsbehörighet oavsett fordons slag.

Tänkte först att ja, men det kan alltid hända olyckor. Men sen såg jag att föraren verkar helt medveten om vad som har hänt och då blev det ju helt annorlunda. Fy för den föraren om ryttarens berättelse stämmer!
 
Tänkte först att ja, men det kan alltid hända olyckor. Men sen såg jag att föraren verkar helt medveten om vad som har hänt och då blev det ju helt annorlunda. Fy för den föraren om ryttarens berättelse stämmer!

I det här fallet torde det vara enkel match att spåra föraren. för bolaget torde få in ett antal anmälningar om att bussen var sen just vid den tidpunkten, samt att bolaget är skyldig att föra in vem som kör viss tur vid viss tidpunkt. Att föraren beter sig som en idiot efter "krocken" kan vi andra yrkesförare bara ta avstånd från och önska vederbörande dit "inte ens pepparn vill växa"..
 
Är det inte även så att busschauffören måste anmäla in till bolaget om bussen är med i en olycka? I höstas åkte jag med en stadsbuss som körde på en personbil bakifrån i en rondell. Det blev ingen kraftig kollision och ingen skadades, tror att det inte blev mer än någon mini-buckla på personbilen och kanske någon repa på bussen. Men det blev ändå lite av ett pådrag. Såg inte hela efterspelet då bussen och personbilen körde till närmaste hållplats och parkerade där för att inte blockera trafiken i rondellen och alla passagerare fick hoppa av och ta en annan buss. Dock ringde busschauffören en del samtal innan de körde till hållplatsen.
 
Om det är Nobinas buss så är det inte svårt alls att få tag på föraren. Är det en privat buss är det ju värre, dvs om det är föraren som äger bussen.

Alla rapporterar inte in olyckor tyvärr.
 
Tur att det gick bra för ekipaget!

Som väl är är det flesta chaufförer, särskilt de med stora fordon, ordentliga vid hästmöten. Jag möter ofta bussar, lastbilar och lantbruksfordon a olika slag och så gott som alla kör förbi så försiktigt att jag nästan glömmer bort att de är där.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Växjöbon ska ha kört bakom ett hästekipage på en mindre väg strax norr om Växjö. Åklagaren menar att 87-åringen inte anpassade avståndet...
Svar
0
· Visningar
238
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Tråd för allmän diskussion samt en fråga. Den här hösten har man kunnat läsa om trafikolycka efter trafikolycka där hästar och ryttare...
2
Svar
26
· Visningar
3 029
Senast: Kristall10
·
  • Artikel
Hästnyheter På torsdagseftermiddagen körde en bilist på en häst med en ryttare längs med en byväg i Bollnäs kommun. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
536
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En häst hade under måndagen lyckats ta sig ut på Kumlatoftavägen i Blentarp på okänt sätt. Där blev djuret påkört någon gång mellan...
Svar
1
· Visningar
606
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp