Butiker som tar kontanter

_Elly_

Trådstartare
Jag får frågan ibland om vilka butiker som tar just kontanter av olika skäl men det är långt ifrån lätt att hitta informationen. Drastiskt minskande under Corona gör att jag inte har koll alls längre. Inte så jättesugen på en diskussion om kontanters vara eller icke vara vilket Buke ändå hade nyligen. Full förståelse för kiosken på hörnet men inte Ikea. Anyway:

Clas Ohlson
ÖoB
Rusta
Dollarstore
Biltema
 
Jag får frågan ibland om vilka butiker som tar just kontanter av olika skäl men det är långt ifrån lätt att hitta informationen. Drastiskt minskande under Corona gör att jag inte har koll alls längre. Inte så jättesugen på en diskussion om kontanters vara eller icke vara vilket Buke ändå hade nyligen. Full förståelse för kiosken på hörnet men inte Ikea. Anyway:

Clas Ohlson
ÖoB
Rusta
Dollarstore
Biltema

Systembolaget
NK
Gucci
Prada
....

Nu har du allt du behöver ;)

:D
 
Jag får frågan ibland om vilka butiker som tar just kontanter av olika skäl men det är långt ifrån lätt att hitta informationen. Drastiskt minskande under Corona gör att jag inte har koll alls längre. Inte så jättesugen på en diskussion om kontanters vara eller icke vara vilket Buke ändå hade nyligen. Full förståelse för kiosken på hörnet men inte Ikea. Anyway:

Clas Ohlson
ÖoB
Rusta
Dollarstore
Biltema
Beror mycket på var du bor. Här har vissa klädkedjor utan kontanter men åker du åt andra hållet så tar samma kedja kontanter.
Har än inte träffat på en mataffär eller butik som tillhör en bensinstation som inte tar kontanter.
 
Varierar inte det från butik till butik? Typ ingen vanlig klädkedja här tar kontanter.
Jag har uppfattat det som att de flesta affärer som "testar kontantlöst i några butiker" snabbt går vidare med hela kedjan :/ Just klädaffärer var ett stort frågetecken för mig så blir intressant att se vad tråden säger :)
 
De klädbutiker som ni vet slutat med kontanter, är det tydligt skyltat vid ingången?
Lindex Backaplan tog iaf inte kontanter. Dottern skulle handla för sina kontanter men slutade med att jag fick betala med kortet. Barnet blev dock glad för det innebar ju att hon fick det hon ville ha och fick behålla sina pengar 😂 Kappahl tar inte heller kontanter där. På Lindex var det inte tydligt skyltat, fick veta det när jag langade fram sedlarna.

Okq8 nära mitt jobb tar inte kontanter alls, kan varken tanka eller handla för det.
 
Fick höra att Cubus här tar kontanter. För att använda 500-lappar behöver man handla för 300 kr så lägre valörer är att rekommendera :)
 
Kom på att Hede fashion outlet har inga butiker eller café som tar kontanter (är 98% säker på det) men det går att köpa presentkort för kontanter som du sedan kan handla för i vilken butik som helst.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp