Bygga egna hinderstöd?

C

CeciliaW

Har funderingar på att bygga egna hinderstöd, men vet inte riktigt hur jag ska bete mig... är det någon som har tips?
 
Sv: Bygga egna hinderstöd?

Hm.. Det var en svår fråga.. Jag såg ett par ganska fräsiga på nån hästannons häromdagen. Det var någon form av kaninhinder, fast i "häststorlek".

Jag ska inte förklara hur dom ser ut, för det kan jag inte :p
 
Sv: Bygga egna hinderstöd?

vanligaste sättet att bygga egna är nog att sätta en 4x4 tumsstolpe i en fälg från nåt gammalt däck.....hoppas du fattar
 
Sv: Bygga egna hinderstöd?

Det finns ju både hinderstöds "fötter" och bomhållare att köpa på hööks, så det är väl bara att mäta hur tjockt stödet ska vara (Så det får plats i "foten") och sedan är det bara att borra jämna hål i stödet där bomhållaren ska sitta. Hoppas du förstår! :)
 
Sv: Bygga egna hinderstöd?

man kan ta en planka(avsågad) och ha som "botten" en planka rakt upp från den(spika eller borra fast) och sen en regen från den stående plankan ner till botten. Sen är det bara att spika dit klossar som bommarna kan ligga på. Snabbt och enkelt och kostar inte många kronor.
Vi målade våra vita, jätte tjusigt! :)
 
Sv: Bygga egna hinderstöd?

Om det vr mej du mena så har jag bild men jag kan ej länka den hit...funkar inte när jag försöker. Men om du har lunar så har jag en bild på när jag hoppar dessa stöd under prylar (ea_zz)
 
Sv: Bygga egna hinderstöd?

CeciliaW skrev:
Har funderingar på att bygga egna hinderstöd, men vet inte riktigt hur jag ska bete mig... är det någon som har tips?

Såg byggda med vinkeljärn på alla fyra sidor i kraftig modell, fiffigt. Mycket bättre än mina som jag försökt snickra ihop som håller på att ge sig. Det var i tryckimpregnerat virke. 90x90 mm i mitten och reglar på sidorna, mot marken i ett kors. Antagligen utsågat och taget ur med stämjärn för att få dem in i varandra. Det där med att såga ur och ta med stämjärn är absolut inte så svårt som det låter.

Hälsning Maja
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som har något bra tips på hur man bygger hinderstöd eller "sockerbitar"?
Svar
7
· Visningar
531
Senast: Bison
·
Hoppning Hej! Undrar om någon har förslag på ett program man kan bygga hoppbanor i? Hade behövt ett då jag ansvarar för att bygga våra banor på...
Svar
0
· Visningar
603
Senast: nexxa
·
  • Artikel
Hästnyheter I vår ska kommunen bygga två hagar till Vallentuna 4H, som behöver mer betesmark. Hagarna ligger i Ekebyskogen och där ska gårdens...
Svar
0
· Visningar
148
Senast: Gunnar
·
Träning Jag har en föredetta varmblodstravare som är 7 år och vinglar lite fram och tillbaka i skritten och tar inte emot kontakt via handen...
Svar
2
· Visningar
493
Senast: Blyger
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17
  • Vad är rätt

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp