Hästen har svårt att bygga muskler och ta kontakt i skritten

Hallonglass123

Trådstartare
Jag har en föredetta varmblodstravare som är 7 år och vinglar lite fram och tillbaka i skritten och tar inte emot kontakt via handen. Han är ganska omusklad vid rygg och bog och har svårt att bygga muskler just där på honom.Vi är mycket ute i terräng och klättrar i skogen. Jag skulle behöva övningar som jag kan göra i skritt alternativt från marken med honom för att stärka honom, bygga muskler och balans🙂
 
För det första så öka proteingivan och ha en hög kvot.

När det kommer till ridningen så behöver han lära sig att driva jämnt med bakbenen framåt, då slutar han vingla. Ha din blick tydligt satt rakt fram, be honom trampa på framåt, rama in med skänkeln (tänk att du har bogarna mellan dina knän). Oftast så vinglar dom ingenting på lång tygel, så jobba med att korta tygeln och hitta kontakt utan att ni tappar bjudningen framåt.
 
Ett annat tips är bommar, lägg korridorer med bommar för att hjälpa till att rama in. Går att göra både uppsuttet och för hand :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Holy Moly bukefalare! Nu behöver jag tips och råd av er. "varning för lång text" Jag är i grund och botten en rätt så orädd hoppryttare...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
12 080
Senast: Mickizz
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 866
Senast: pews1972
·
Ridning Hej! Pga skada som gjort att mitt sto har tappat nästan alla muskler( obs, Hon är friskförklarad) så vill jag gärna nu ha övningar som...
Svar
2
· Visningar
952
Senast: Alva789
·
Hästhantering Idag hände det värsta jag någonsin sett och varit med om i verkligheten på de 33 år jag aktivt varit i kontakt med häst. Min dotter,(20...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
14 625
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp