bygga muskler

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare vide
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 062
V

vide

nån som har nått bra tips på hur man bygger upp musklerna på en 5 åring? spec. ryggmusklerna. skulel ha tränat klättring om jag bara haft nån bra backe:S

ut i skogen på långa tyglar. finns inget bättre och rolagre sätt att träna muskler på en häst. :love: och med ut i skogen menar jag inte en motionsslinga, utan en enda ojämnhet, tillhörande den lokala idrottsklubben. :D

cavalettiarbeten ska väl vara ganska bra har jag för mig.

Tömkör, löshoppa. Galoppfattningar. Rygga ett steg, och direkt fram. Hästen ska gå i form givetvis. Och klättra. Nån backe ni kanske har? :)

tack för tipsen.. jo backar har vi;) men inte såna där jätte bra som jag drömmer om :love: men backar har vi..:)

Ut iskogen och rid brevid stigen och runt på kalhyggen så hästen får lyfta ordentligt på fötterna. Så kuperat som ´möjligt. Tömkörning och cavaletti är också bra och att longera med chambon.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 783
Senast: Emuliiaa
·
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 206
Senast: Piaff
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
739
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 219
Senast: Claraclara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka