Bygga rumpmuskler

• Ridning
  • Trådstartare Trådstartare karlssson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 543
K

karlssson

Några tips på att bygga rumpmuskler på min häst visserligen har han fått en finare rumpa men lite muskler till hade inte skadat;).. Backträning är bra det vet jag men eftersom han inte är så snäll att rida ut på så kan jag bara rida ut när någon kan hänga på. Så några andra tips som jag kan göra med honom?. :)

Sv: Bygga rumpmuskler

Ja då han är lite knäpp att rida ut på så får jag ta och galoppera mycket i stora paddocken då:) Tack

Många galoppfattningar tycker jag är väldigt bra. En övning som jag använder mig av är att först galoppera tio språng, sedan nio, åtta och fortsätta till ett och upp igen. Super bra :]

Tycker som alla andra. Jobba mycket med galoppfattningar, cavaletti, studs m.m. Lycka till, hoppas din häst får den där snygga muskelösarumpan :)

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 601
Senast: Edla
·
Hemmet Vi har idag en pytteliten altan utan tak. Vi funderar på att bygga om den, göra den större och på med ett tak. Problem: borrhålet för...
Svar
14
· Visningar
831
Senast: Fetaost
·
Ridning Hej hej! Hästen jag rider drar alltid upp huvudet när vi gör halt, han kan gå i jätte fin form men ger jag kommando för halt drar han...
Svar
11
· Visningar
525
Senast: iliedtoday
·
Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 207
Senast: Pinus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka