Bygga upp muskler på f.d galopphäst

Hagstadius

Trådstartare
Hej!
I oktober får jag och min syster en "hyr" häst som är ett 15årigt Fullblod. Han har vunnit tror det var 100.000kr på galopp tidigare och han har inte blivit regelbundet riden så mycket så han har inte så bra kondition eller muskler.
Han har en "ner"sjunken rygg och har ni några förslag på hur man kan träna "upp" ryggen så mycket det bara går tills Maj då han ska tillbaka till ägarna.
Vi hade tänkt att rida han i början i lång och låg form för att bygga upp konditionen och ryggen lite, ingen "hög" hoppning utan kanske 40-50cm hinder och mycket bommar så han lyfter på benen och det ger ju bra ryggmuskler. Vi har paddock och säkerligen backar i närheten då det ligger i en liten by.
//Isabell :p
 

Liknande trådar

S
Islandshäst Jag behöver tips för att bygga muskler på bakdel,rygg och hals. Hästen i fråga är otroligt mjuk i hals, då hon rids mkt på böjda spår...
Svar
11
· Visningar
1 641
Senast: Tristezz
·
  • Låst
Träning Hej allt bukefolk :bump: jag har ett fullblod (som några kanske redan vet) som behöver röra på sig regelbundet men jag vet inte vad...
Svar
1
· Visningar
886
Senast: IngelaH
·
B
Hästvård Hejsan , Är ny här men hoppas verkligen någon kan komma med något råd angående mitt problem . . Min gamla travarvalack, 19 år, har...
Svar
3
· Visningar
937
Senast: Egonson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Dressyrsnack 17
  • Galoppombytenas mysterium (utbruten ur Dressyrsnack)

Omröstningar

Tillbaka
Upp