Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Det är väldigt nyttigt att rida i skogen, där hästen får lyfta på benen, gå runt träd, gå i olika sortes underlag så som lera, sand, mossa, vatten, osv. Att hästen går i form och bär sig rätt är också viktigt för att den ska bygga muskler. Som någon annan skrev så är cavaletti superbra, även att hoppa studs och andra hinder.
Att rida på volt gör att bakbenen och ryggen jobbar mycket, och bär upp hästen.
Att rygga stärker musklerna i bakdel/rygg. Sen kan man också rygga i lätt uppförsbacke, och nån liten backe måste du väl ha nånstans där du bor?
Jag bor i Norrland, så jag är väl kanske bortskämd med backar Jag tycker ju att klättring är suverän styrketräning, men även att rida i skogen överhuvudtaget. Tycker hästarna blir mer glada och lösgjorda av det också.
Skogen är också suverän om man vill träna på tex tempoväxlingar, då kan man utse några stenar, stockar eller något på en stig eller väg och byta tempo mellan dem. :P
Hej. Det är ett jättebra sätt att bara knalla rakt ut i skogen. då lär de sig att lyfta på benen sammtidigt som de får varierat underlag och ett kanonsätt att träna muskler