Bygga ut? Eller bygga en "stuga"?

Jag vet inte exakt kvadrat, men det är under 50. En etta med pytteliten toa. Sambon trodde att en hyra på 3-4 tusen kändes rimligt, men jag la ut det dyrare och fick napp direkt.

Precis, det gör jättemycket för våra levnadskostnader, vi har ett rätt dyrt boende i grunden inräknat ränta och amortering, med hjälp av uthyrning så är det väldigt lämpligt!

Ja, det gör ju verkligen jätteskillnad. Som sagt så skulle det betala både huslån och elen för mig. Dock så är jag som sagt mest intresserad i sånt fall att kanske hyra ut till studenter, just för att kunna ha sommaren fri, alt hyra ut som semesterbostad. Runt midsommar tar folk hutlösa priser, såg en som hyrde ut sin stuga på midsommarhelgen för 10.000, försvann direkt!
 
Ja, det gör ju verkligen jätteskillnad. Som sagt så skulle det betala både huslån och elen för mig. Dock så är jag som sagt mest intresserad i sånt fall att kanske hyra ut till studenter, just för att kunna ha sommaren fri, alt hyra ut som semesterbostad. Runt midsommar tar folk hutlösa priser, såg en som hyrde ut sin stuga på midsommarhelgen för 10.000, försvann direkt!
Det som är skönt med konstant uthyrning är att det är väldigt lite jobb med det och man vet alltid vad man har för folk på.gården :)
 
Tack! Det blir som sagt väldigt liten yta för kök. Kanske allt som allt 3,4 meter. Då går det ju bort en bit att få in spis och kyl/frys på det också, så blir inte många skåp.
Är det 3,4kvm eller en 3,4m vägg som det blir kök på? Är ju inte så lite om man jämför med små studentbostäder där det knappt finns plats för ugn eller normalstort kylskåp.
 
Köksskåp är inte dumt i trånga utrymmen. Ser ut som en garderob när dörren är stängd. I regel hänger lite grejer på insidan av dörrarna som man vill ha tillgängligt när man använder köket, men trångt är det!
 

Liknande trådar

Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 472
Senast: verser
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
858
Senast: Bison
·
Övr. Hund Pga jobbyte kommer vi troligtvis behöva bygga en hundgård som kan användas 1-2 dagar i veckan. Hur själva hundgården ska utformas har...
2
Svar
21
· Visningar
1 620
Senast: lady_vip
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 024
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp