Byta bett??

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Tette__
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 680
T

Tette__

Jag undrar om någon har nåt tips på hur jag ska göra! Min häst (7 år) liksom "hänger" på bettet. Inte så att hon är stark och vill dra iväg, utan mer som att man får hålla upp hela huvudet på henne eller vad man ska säga, lite svårt och förklara. Någon som förstår min krångliga beskrivning? :D

Sv: Byta bett??

Hästen behöver komma igång och arbeta med sin bakkärra. Ta hjälp av en kunnig instruktör istället för att byta bett.

Det kan kanske lika gärna vara sadeln som inte passar som bettet, men det vet du bäst själv! Ta hjälp av en instruktör, som föregående sa! Lycka till!

Låter som du har råkat ut för den klassiska "tandkrämstuben".
Du skall defenitivt hitta en bra instruktör som kan hjälpa dig att få hästen att bära sig innan den får nack och ryggbesvär....
FPL

Liknande trådar

Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 167
Senast: Pinus
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
470
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 022
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
667

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka