Byta dragkedja på stövel

maoulina

Trådstartare
Jag har ett par Tretorn comfort som först den högra dragkedjan gick sönder på, och nu är den vänstra också trasig.
Den högra stöveln lämnade jag in på lagning för 600 spänn och fick kedjan utbytt plus att de fixade några trasiga knappar på både den högra och vänstra stöveln (Och det ingick inte i priset, det bjöd dem på). Priset tycker jag var riktigt saftigt och är inte så sugen på att lämna in den andra trasiga stöveln och igen betala 600 kr när jag bara betalade 1500 för stövlarna (nya).

Men till min fråga, ska det verkligen kosta 600 spänn för att få kedjan utbytt? Vad har ni betalat och vart har ni då gått?

Jag ska köpa ett par nya, riktiga läderstövlar, men vill fortfarande ha något att ha till vardags, och skulle gärna vilja få stöveln lagad, fast kanske till ett billigare pris!
 
Sv: Byta dragkedja på stövel

Jag har betalat 300 hos min vanliga skomakare.

Den nominerade skitstöveln i Sthlm söder satte i ett fult grovt blixtlås på tyska kvalitets tävlingsstövlar:mad: Specialbeställda.

Utöver det så satte han på SVART skokräm på mina BLÅ stövlar o som extra finess hade han vikt stövelskaftet så ytan på skaftet sprack- när de var nästan helt nya.

till saken hör att när jag lämnade in dem direkt efter köp för att sula dem så frågade jag hur jg skulle sköta dem. -Blå skokräm!

Jag köpte 3 tuber o när jag utbrast -Har du satt på svart skokräm på mina blå stövlar:eek::devil::mad: svarade han att han bara hade satt på fett. Jo tjena. Det var ju skokrämn som gällde!
Det blev åtskilliga svarta trasor vid försök att få bort det, men de blev aldrig blå igen..... så välj en bra o prisvärd skomakare.
 
Sv: Byta dragkedja på stövel

Mina gamla stövlar gav upp och fick alltså aka till skomakaren som också tyckte att summan du nämde var rimlig - per stövel. :eek: Med andra ord hade det blivit dyrare att byta dragkedjorna än att köpa ett nytt par (amerikanska stövlar, billigt men ok märke). Jag sade nej tack och gav dem till en tant som syr i skinn. Hon fixade dem på egen hand och ibland ser jag henne på stan i dem. :D
 
Sv: Byta dragkedja på stövel

Jag bytte dragkedja på ett par ridstövlar för något år sedan , det gick på ca 300/stövel.
Hos "lokala" skomakaren här.
 
Senast ändrad:
Sv: Byta dragkedja på stövel

jag bytte på mina tretorn comfort och då gick det på 400 kr för båda stövlarna och dom var inne på lagning 1 dag och sen så fick jag testa dom hos den så att det var bra. har lite tjocka vader för mina och använder dom varje dag. så jag är as nöjd :D:D:D:D:D:D:D:D
 

Liknande trådar

Utrustning Fick för ett tag sedan hem ett par sprillans nya Cavallo dressyrbågar. För 500 kronor ( :angel: ) men tyvärr får jag inte ner foten...
Svar
15
· Visningar
2 849
Senast: Monifa
·
Utrustning Någon som har sådana hemma (den mjuka modellen med resår) ? Fick nämligen äntligen hem mina beställda stövlar och så har något blivit...
Svar
5
· Visningar
2 348
Senast: materia
·
C
Utrustning För någon vecka sedan hittade jag att par märkes ridbyxor som satt riktigt bra och var till ett väldigt bra pris för att vara det...
Svar
14
· Visningar
1 181
Senast: Choklad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp