Bukefalos 28 år!

Skafthöjd på Pioneer stövel

gylle

Trådstartare
Någon som har sådana hemma (den mjuka modellen med resår) ?

Fick nämligen äntligen hem mina beställda stövlar och så har något blivit tokigt, båda stövlarna har inte samma mått.
Den ena stöveln är både smalare och nästan 2 cm högre än den andre. Frågetecknet är bara vilken är det som är korrekt för storleken. Då den ena är perfekt som måttsydd men den andre är totalfel, skulle det då vara den som är totalfel som är den rätte är det ju inte ens lönt att ta hem ett par nya.
Har varit inne och kollat i deras måtttabell för att se vilken av stövlarna som har rätt höjd, fattar dock inte hur de mäter då ingen av dem hamnar på rätt längd för vad de skulle vara i den storleken :confused:

Skulle vara väldigt bra om någon som har sådana stövlar kunde mäta sina mitt bak längs dragkedjan (börja alltså exakt där skinnet börjar ovan klacken) och så upp till där dragkedjan tar slut (följ alltså formen hela vägen).
Ange sedan vilken fotstorlek och skafthöjd (Sh (Kort) M (Normal) Lo (Lång).
Kanske kan man på det viset bli klok på i måtttabellen hur detta mått brukar avvika från det angivna och därmed bli klok på vilken stövel som har rätt mått.

Skulle sedan någon ha samma som jag alltså 39 med kort skaft (sh) så vore ju ett mått på en sådan absolut bäst.
 
Sv: Skafthöjd på Pioneer stövel

Putt Putt, kom igen nu ingen som sitter och ruvar på ett par sådana som kan hjälpa mig med mått....
 
Sv: Skafthöjd på Pioneer stövel

Jag kan mäta mina i morgon eller på söndag, om du vill veta måtten på mina, jag har 39or men storlek A0= smalaste och längsta av de icke special beställda? Hjälper det dig att få veta måtten på dessa?
 
Sv: Skafthöjd på Pioneer stövel

Jag kan mäta mina i morgon eller på söndag, om du vill veta måtten på mina, jag har 39or men storlek A0= smalaste och längsta av de icke special beställda? Hjälper det dig att få veta måtten på dessa?

Ja det hjälper ju mig att försöka tolka deras tabell (ser ju då vad dina har för mått i förhållande till vad som uppges i tabellen) så det vore jättesnällt.
 
Sv: Skafthöjd på Pioneer stövel

kan oxå mäta mina här hemma :D
 
Sv: Skafthöjd på Pioneer stövel

jag har ett par 37 egentliga 38 av näst smalaste och längsta modell.
i dragkedjan när jag mätte dom va dom ca: 45cm
 

Liknande trådar

Utrustning Fick hem mina ny stövlar igår och är osäker på storleken. När jag mailade med återförsäljaren sa han att jag skulle skicka mina mått...
Svar
8
· Visningar
1 299
Senast: spinxx
·
Dressyr Gråtit lite blod över mina underbara stövlar som inte går på längre. Beställde de för ett par år sedan men har inte kunnat använda de...
Svar
9
· Visningar
1 414
E
Utrustning Har funderingar på att göra det eftersom det är så svårt att hitta stövlar som passar. Har haft ett par med dragkedja i ungefär två...
Svar
5
· Visningar
1 316
Senast: Express_Pearl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp