Byta efternamn

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Mirre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 928

Mirre

Trådstartare
Funderar på att göra det, men hur blir det då med barnens namn?
Nu har de både mitt nuvarande och pappans namn.
Hur blir det om sambon och jag gifter oss, skulle barnen bli tvungna och byta igen om vi väljer att ta hans namn då? Om man inte har bådas våra namn då.
Barnen har inte samma pappa heller.

Sv: Byta efternamn

Jag är inte helt säker, men jag tror inte att barnen behöver byta efternamn. De har ju liksom redan efternamnen och påverkas inte av att du byter.
Däremot om ni vill att de ska ha dubbel-namn (typ Eriksson-Jansson) så antar jag att man ansöker om det som vanligt.

Sv: Byta efternamn

Tror inte heller att de behöver byta för att du byter. Vet folk som bytt tillbaka till sina "flicknamn" utan att det påverkar barnen. Jag själv har däremot gjort åt andra hållet - dvs som barn bytt namn utan att föräldrarna gjort det.

Liknande trådar

Tjatter En spinoff på tidigare tråd om att hitta på ett efternamn. Jag kommer byta efternamn i samband med skilsmässa. Har, som sagt, varit inne... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 073
Senast: Enya
·
Tjatter Är det någon här som har bytt till ett nytt efternamn, som du/ni har hittat på själv? Hur gjorde ni för att komma fram till vad det...
Svar
11
· Visningar
1 316
Senast: Badger
·
R
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 280
Senast: Raderad medlem 147980
·
IT & mobiler Jag är admin för jobbets Facebooksida och har stött på lite problem. Chefen, vars privata e-mail är kopplad till sidan, har slutat och...
Svar
11
· Visningar
598
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka