C-Vitamin i brustablett!

Linda.B

Trådstartare
Är det Ok i samband med graviditet? Köpte ett rör igår och tog en tablett - Men hade ingen tanke på om det var bra eller ej! Dock så står det ingenting på röret att gravida ska undvika det.

Någon som vet? //Linda

Sv: C-Vitamin i brustablett!

C-vitamin är fullständigt ofarligt. Det är vattenlösligt, så allt som kroppen inte behöver för tillfället kissar du ut... Därför är det väl tveksamt om de där brustabletterna fyller nån funktion (om man nu inte normalt äter väldigt lite frukt och grönsaker). Det enda som händer är att urinen blir surare (vilket iofs kan vara bra om man har begynnande urinvägsinfektion, bakterierna gillar inte sur miljö).

Tack så mycket! Antar att de inte fyller någon funktion - Men de är så goda! //Linda

Det är helt ofarligt, dessutom så underlättar C-vitamin för kroppen att ta upp järn, så det är ju en positiv "biverkning", eftersom kroppens behov av järn ökar under graviditeten (själv har jag "snöat in" på de här: http://www.friggs.se/default.asp?id=3882) :D Jättegott!!! :d

Den är 1060% av RDI (eller om det var 1600) !!! Så man kissar ut en hel del !

Liknande trådar

Gravid - 1år Har en fundering angående hur man ska tänka vad gäller båda alternativen. Tänker fördelen med vaginalt ät att man borde läka snabbare... 17 18 19
Svar
366
· Visningar
18 751
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 266
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 547
Senast: julgrisen
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
693
Senast: Bufera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Starlink
  • Barn med magont

Hund, Katt, Andra Djur