Campingsemester (tält) i södra Sverige

Milosari

Trådstartare
I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar. Vart ska vi åka? Var är det både barn- och hudvänligt? Vi tycker om att vandra så tar gärna emot tips på fina slingor också, ca 5-10 km. Gärna både campingar med alla bekvämligheter och lite mer spartanskt.

Är väderprognosen allt för pessimistisk skjuter vi på allt till augusti istället. Men iväg ska vi!
 
Rafshagen utanför Kalmar har fint inhängnat hundbad. Även vanligt bad bredvid men där får hunden inte vara.
Har sett hoppborg, lekplats uthyrning av kanoter, trampcyklar m m men vet inte om det betyder barnvänligt.
Vet inget om faciliteterna då jag bara åker dit för hundbadet. Rekommenderar innan juli för sedan brukar algblomningen komma.
Kalmarsundsleden går förbi ganska nära, men det är ju ingen runda. Men om du åker hitåt kan jag rekommendera en bra facebookgrupp med hundvänliga vandringstips.
 
Vi kampande i Falsterbo för ett par år sedan och det var helt fantastiskt. Lång sandstrand vid havet, långgrunt och barnvänligt. Hade inte hund just då så jag kan inte svara på hundvänligheten, men katterna stortrivdes i tältet iaf.
 
Rafshagen utanför Kalmar har fint inhängnat hundbad. Även vanligt bad bredvid men där får hunden inte vara.
Har sett hoppborg, lekplats uthyrning av kanoter, trampcyklar m m men vet inte om det betyder barnvänligt.
Vet inget om faciliteterna då jag bara åker dit för hundbadet. Rekommenderar innan juli för sedan brukar algblomningen komma.
Kalmarsundsleden går förbi ganska nära, men det är ju ingen runda. Men om du åker hitåt kan jag rekommendera en bra facebookgrupp med hundvänliga vandringstips.
Jag har funderat lite på att åka till Kalmar och Öland! Jag bodde i Kalmar det året stormen Gudrun kom, och har många fina sommarminnen från Alvaret på Öland. Men har lite fördomar mot camping på Öland. Så det låter bra att bo på fastlandet.
 
Vi kampande i Falsterbo för ett par år sedan och det var helt fantastiskt. Lång sandstrand vid havet, långgrunt och barnvänligt. Hade inte hund just då så jag kan inte svara på hundvänligheten, men katterna stortrivdes i tältet iaf.
Falsterbo är nära, men jag har faktiskt aldrig bott på deras camping. Tack för påminnelsen!
 

Liknande trådar

Fritid Vi vill åka från Skåne till södra Tyskland över 3-4 dagar. På vägen upp ska vi besöka medeltidscentrum i Lolland-Falster. Ett stopp på...
Svar
0
· Visningar
241
Senast: majola
·
Hästvård Min fina appaloosa-kille fick konstaterad strålbenshälta i augusti förra året. Han är 8 år gammal. Jag känner mig inte helt bekväm inför...
2
Svar
36
· Visningar
7 557
Senast: mackan
·
Äldre Vi vill gärna ha tips på speciella, roliga och intressanta besöksmål, fik, restauranger, hotell/vandrarhem mm. Vi ska bila i södra...
Svar
9
· Visningar
2 040
Senast: Buck
·
Småbarn Jag känner mig mer än lovligt nervös. Barnets far kommer för att umgås med vår son och jag har äntligen fått honom att gå med på...
2
Svar
21
· Visningar
4 311
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp