Canon EOS 1000D .. hjäälp!

Laivine

Trådstartare
Har fått en systemkamera.. men helt plötsligt när jag skulle ta kort så går det som inte, det står busy och blinkar en liten grön lampa och en blixt.
Går inte sätta på menyn heller :eek:

Är det nån som vet vad som hänt??

Sv: Canon EOS 1000D .. hjäälp!

har den funkat förrut?
Har du läst manualen, brukar finnas felsökning i slutet av alla manualer?
Provat ta ut både batteri och minneskort och sätta i det igen? (kameran avstängd då du gör det dvs)

Hitta inget i manualen..

jaa den funka ju i början!!
okej ska prova det sen..

Har du blixt på och plåtar i mörkt rum eller liknande så laddar nog blixten igen, det kan ta tid, synnerligen om det är en instegskamera. Kör på manuellt och se om det går bättre, utan blixt förståss.

ja men det spelar ingen roll om ja har på auto eller manuellt så blir det så!:S
det började ju i mörker men sen idag skulle ja fota ute och då gick de fortfarande inte :eek:

Kan vara att du är för nära objektet då hittar den inte fokuspunkt. Eller att den, i manuellt läge, anser att dina inställningar åt helt åt skogen

har du något minneskort i? sitter objektivet på korrekt? eller gick det att ta bilder med den innan?

ja jag har minneskort i, objektivet sitter som det ska och ja den funkade innan!

Liknande trådar

IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen... 2
Svar
22
· Visningar
1 660
Senast: Rie
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 629
Senast: Otherside
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 559
Senast: Lavinia
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
24 330
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka