Capcaicin i populärt och godkänt liniment

(Ridsport)
Ett av Sveriges mer kända liniment innehåller samma substans som gav fem positiva dopningstester på OS, capcaicin. Produkten Liniment Blue är godkänd utan restriktioner (0 timmars karens för tävling) av Svenska Travsportförbundet STC. Samma lista används även av Svenska Ridsportförbundet.

http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=77811
 
Sv: Capcaicin i populärt och godkänt liniment

Verkar inte som att man vågar använda de mest vanliga OCH godkända produkterna längre :eek:
 
Sv: Capcaicin i populärt och godkänt liniment

Ojojoj. Det där ett liniment jag har hemma i stallet och använder på min tävlingshäst (precis som många andra). Tycker det är lite kaos just nu med dessa preparat och vad som är tillåtet och inte...

Inte ens STC har ju koll på vilka produkter som innehåller vad!

Tror att det behövs en rejäl genomgång och uppdatering på listan över otillåtna substanser.
 
Sv: Capcaicin i populärt och godkänt liniment

Det är ju dessutom en av de få linimententtyper som faktiskt fungerar.

Sålde massor av det till GAMLA GUBBAR på den tiden jag hade ridsportsaffär. ( Gubbarna köpte inte människoliniment på apoteket eftersom det inte hjälpte, de skulle ha REDIGT hästaliniment!).

/KT
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Det internationella ridsportförbundet har presenterat en lista över officiella funktionärer till sommarens OS i London. Tre...
Svar
0
· Visningar
785
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Ludger Beerbaum och Coupe de Coeurs ägare Madeleine Winter Schultze förhandlar fortfarande med Svenska Ridsportförbundet om...
Svar
0
· Visningar
898
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Ridsportförbundet och Sveriges Olympiska Kommitté (SOK) presenterade idag en långsiktig satsning för svensk hoppning mot OS...
Svar
0
· Visningar
666
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Det internationella ridsportförbundet FEI har listat elva femstjärniga domare, varav fem kommer att lottas för att döma...
Svar
0
· Visningar
730
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp