Bukefalos 28 år!

Carolinas Foxglove

T

tuttiboo

Har tänkt att betäcka mina welshston med Foxglove nästa år. Är det någon här som äger eller känner till fler avkommor till honom?...och isf, hur är de i temperament, gång hoppförmåga osv.
Mina ston är välstammade, har tävlat MSV, och har bra exteriörpoäng. Det känns som att Foxglove skulle vara rätt hingst till dem..Tacksam för svar!!
//Tuttiboo
 
Min syster äger en avkomma efter honom, Han har dock inte hunnit göra ngt ännu. men temperamentet är bra även hopp och gången är bra. Det finns en hel del avkommor efter Foxglove ute på tävlingsbanorna (ponnyhoppning)har jag sett så du borde kunna få mer svar tycker jag.
Här är hans hemsida: http://www.welcome.to/foxglove
 
Hejsan! Min kompis har en avkomma efter honom som är ett år. Hennes mamma är et sv. hbl. Hon är mycket bra i huvudet, ganska tuff men det kan komma från mammman ;)
Hon rör sig trevligt nu men det är svårt att veta eftersom hon bara är ett år.
Vill du se bilder?

:-Tålamod-: :banana:
 
Om han hade varit en stor häst, hade jag tagit honom till mina ston! ;)

Fastnade för honom för mååånga herrans år sedan.
Han är en ganska komplett hingst.
Exteriör, gång och hoppkapacitet.
När jag träffade honom (lääänge sedan!), hade ägarna svårt att få tag på en liten ryttare, som kunde tävla i de högre klasserna (typ SM) med honom.
Kapaciteten och modet i honom själv, har det ju aldrig varit något att anmärka på...
Och så temperamentet då.

Jag sa det då, och säger det igen.
Hade han varit en stor häst, ja då hade i alla fall jag varit glad!

Hade jag varit du, hade jag slutat leta!

Lycka till!
 
Ser ut som om det blir Foxglove till ponnyerna. Han verkar att ha både bra psyke och är ju dessutom gudasöt att se på, hoppas fölen får hans färg (mina är skimlar)... Ska åka på besök och se honom "live" snart.
Tack för svar!
//Tuttiboo
 
Har bott inom ridavstånd från några mycket vackra och trevliga avkommor till honom. De hade iofs fina mammor också, men syntes i den stora ponnyflocken för att de hade så fin hållning och var byggda "i uppförsbacke" och verkade ha rid-formen gratis.

Precis som jag vill ha mina islänningar ;)
 
Och jag vet att du inte kommer att bli besviken! ;)
Hur gammal är han nu?
Det var ju många år sedan jag såg honom sist...
Du får ta och rapportera när du har varit där!
mvh
 
Har en avkomma efter Foxie som är sent utvecklad och det kommer inte från mammans sida. Har fått gångarterna + mkt bra temperament från sin mamma så han har inte ärvt ner något speciellt till min häst.
 

Liknande trådar

Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 896
Senast: Mabuse
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 309
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 648
Senast: Masse
·
Kropp & Själ Jag förstår inte hur universum har gått sönder så totalt, att inget i mitt liv kan funka. Vad gör jag för fel? Varje gång jag ska resa...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 184
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp