Cavalier ser ut att köra inkorsningsprojekt!

Verkligen ett spännande projekt och kul att de redan är igång! Vi hade en cavalier tidigare men vågade inte skaffa en ny pga rasens sjukdomar. För oss är det verkligen en utmärkt hundras sett till temperament och aktivitetsnivå.
 
Imponerande att våga ge sig in på ett sånt projekt efter över 30 år som uppfödare i rasen. Viktigt att en erfaren uppfödare visar vägen!
Håller med! Det var min första tanke. Hade inte blivit förvånad om det annars varit någon "ung och ny" som då de erfarna viftat bort som oerfaren och okunnig. Att det är en gammal erfaren uppfödare som direkt hakar på det här projektet tror jag är jättebra, och att det visar på att det här faktiskt är ett projekt som etablerats väl hos rasentusiasterna. Sedan vet jag ingenting om den specifika uppfödaren, om hon har bra/dåligt rykte eller så, men ja, spontant är jag mycket positiv!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 822
Senast: hundtant
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 428
Senast: skogaliten
·
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 612
Senast: Takire
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
352
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp