Bukefalos 28 år!

Cavallo grand prix plus, sjunker?

firren

Trådstartare
Ni som har Cavallo grand Prix plus, hr många cm har era satt sig?
Tror ni jag som har ca 43cm kunna ha en höjd på 47cm eller tror ni det är för högt?
 
Ni som har Cavallo grand Prix plus, hr många cm har era satt sig?
Tror ni jag som har ca 43cm kunna ha en höjd på 47cm eller tror ni det är för högt?

Jag minns inte om det är de jag har. Jag tror det. Det kan vara så att de blir för långa. Det är inget snyggt om de viker sig i bakkant.
Det har mina tyvärr gjort av att jag ridit i korta läder en del. Fuuult!

Brukar de inte sjunka typ 3 cm? Jag kan minnas fel..
Men 5 cm tror jag är mycket..
 
Mina har inte sjunkit så mkt alls, jag måttade mina ca 2cm för långa och la i hälkil. Har inte tagit ut hälkilen (som ihoptryckt borde vara ca 0,5cm), så jag gissar på att mina sjunkit 1,5cm.

Kan säga att jag är lite irriterad på att blixtlåsen på mina trots inte särskilt hård användning och bra skötsel gått sönder. Likaså har ena tryckknappen. Känns uselt med tanke på att de inte är de billigaste varianten ändå, så osäker på om jag därför skulle köpa likadana igen/rekommendera.
 
Mina har inte sjunkit så mkt alls, jag måttade mina ca 2cm för långa och la i hälkil. Har inte tagit ut hälkilen (som ihoptryckt borde vara ca 0,5cm), så jag gissar på att mina sjunkit 1,5cm.

Kan säga att jag är lite irriterad på att blixtlåsen på mina trots inte särskilt hård användning och bra skötsel gått sönder. Likaså har ena tryckknappen. Känns uselt med tanke på att de inte är de billigaste varianten ändå, så osäker på om jag därför skulle köpa likadana igen/rekommendera.

Ja, jag mindes fel. 2 cm är väl vad man brukar säga de sjunker.
Ha! Samma saker som gått sönder på mina. Intressant!
Deagkedjan och sömmen till flärpen tryckknappen sitter på.

Nej, det blir nog Königs för mig nästa gång.
 
Mina har inte sjunkit så mkt alls, jag måttade mina ca 2cm för långa och la i hälkil. Har inte tagit ut hälkilen (som ihoptryckt borde vara ca 0,5cm), så jag gissar på att mina sjunkit 1,5 cm.

Så skulle nog jag säga om mina oxå. Tycker fortfarande att de är höga och blåmärken i knävecken är standard ;).
Hälkilen får vara i ett tag till.

Jag är nöjd med mina, utom att de tappat färgen vid sporren. Och än så länge är de hela. Iof köpta i våras (hämtade dem i april 2014) och inte använda under hösten. Jag hoppas att de håller länge :)
 
Ni som har Cavallo grand Prix plus, hr många cm har era satt sig?
Tror ni jag som har ca 43cm kunna ha en höjd på 47cm eller tror ni det är för högt?

Det blir alldeles för högt! När de är nya brukar stövlarna sätta sig en cm, mer om det är något som trycker ner stövlarna (knävecket). Man brukar plussa på max 2 cm på stövlar när man måttbeställer för att få dem jättehöga, men då är de JÄTTEHÖGA och fyra cm för dig går inte, du kommer ha stövlarna över halva knät! Det kommer inte heller vara bekvämt eftersom det samlas för mycket stövel i ankeln och eftersom det hela tiden trycks ner så pass mycket kommer skinnet att spricka nere vid ankeln.

/Sorbe - jobbat med att måtta Cavallo, Königs och Petrie.
 
  • Gilla
Reactions: fio
Hmm, hade extra pris på ett par med dom måtten men är bara på beställningsorder.
Började fundera lite... Höjden 47 är ju inkl klacken, så kanske är 45cm? höjden från bottnen i stöveln till knävecket.

Eller tänker jag helt fel nu, tror ni de blir för höga iaf ;)
 
Jasså, har Cavallo sina mått utan klacken inräknad i höjden som står i stöveln?
Mina är iallafall inte med klacken. Och snabb googling säger inget om att klacken ingår eller inte däremot.

Undrar hur fasiken man ska kunna välja storlek korrekt om det är inklusive klack i måtten på stöveln och klackens höjd inte står utskriven någonstans..? Vore väääldigt idiotiskt om så vore fallet.
 
Mina Cavallo är räknade med häl iaf, för de är högre än mina mountain horse som är högre. Cavallo 50 cm och MH 48
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Helgen i Shanghai avslutades med en Grand Prix på 1,60-höjd. Både Henrik von Eckermann och Angelica Augustsson Zanotelli satte en felfri...
Svar
0
· Visningar
80
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 717
Senast: Krumben
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 248
Senast: nullo-modo
·
Övr. Hund När jag är inne på kontoret är mina tre hundar i en hundgård - en utomhusyta (delar av den under tak och delar helt öppet) som är...
Svar
3
· Visningar
989
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp