caradan

Trådstartare
Jag har äntligen förstått vad den är bra för och fått den att fungera.
Har endast longerat med det innan ( 2gånger) och inte fått hästen att jobba bättre med den. Men nu red jag på den och det fungerade super. Min annars så stela häst tuh´ggade fint på bettet och lyssnade riktigt bra.

Chambonen måste välk vara en ganska mild hjälp tygel iom att den släpper efter då hästen går rätt till skillnad för graman/halsförlängare?
 
Ja det tycker jag med, det ser åtminstånde ut som det! Min pålle funkar jättebra på det när jag longerar, han går i en avslappnad form som är låg och inte "ihoptryckt".
 

Liknande trådar

Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 062
Senast: Ullmerkott
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 575
Senast: Ajda
·
Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
2 747
Senast: Nahar
·
Hästvård Min häst behandlades i januari 2020 för en mindre inflammation i SI-leden (det var otydligt om det fanns pålagringar) samt för...
Svar
2
· Visningar
1 024
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp