chambong??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare knasenknas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 899
K

knasenknas

har hört att det är många som använder chambong när do tömkör sina hästar. har en liten minishettis som jga ska börja tömköra med, ska jga använda det? tacksam för svarn :banana:

Sv: chambong??

Man ska inte använda hjälptyglar i onödan, bara om det är något som behöver korrigeras!

Själv använder jag chambon ett par gånger/år, mest för att kolla av så att hon förstår vad den vill, eller om jag stött på något litet problem i nedåtsökningen som inte verkar stämma riktigt. Men jag försöker alltid utan först. Jag vill att vi ska förstå varandra med så lite hjälpmedel som möjligt.

Liknande trådar

Utrustning Ska beställa ett EquoIQ stalltäcke, hur är storleken på dem? Har hört att de är stora? Min häst har 140 på Amigo stalltäcken och 145...
Svar
1
· Visningar
218
Senast: EZMK
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 229
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
539
Senast: Freazer
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 731
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka