Charles Own rider 2000

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare _matulda_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 2 503
M

_matulda_

hej e de någon som har denna hjälmen eller har något å säga om den?? vill veta

Sv: Charles Own rider 2000

Hur ser den ut? Är det den som ser nästan ut som Showhaten?
Är på jakt efter en ny tävlingshjälm.

prod-385.jpg

Jag har en CO showjumper alltså rider 2000 fast med läderband. Kostar runt 2000 kr. Skön är den oxå :D fast ventilationen är rätt kass. :P

Aha, då är det den som ser ut som Showhaten.
Har ju en blå sådan men det kommer inte funka direkt :p
Iofs har jag båda blå, Showhaten och Showjumpern!

jag har en Charles Owen hjälm men kommer inte ihåg vad modellen heter och den har läderband och som en haka istället för det fula knäppet vid hakan e supernöjd med den iaf :) snygg och ganska diskret liksom :)

Superskön! Har en svart Rider 2000 strl. 56 tillsalu. Endast provad.

Någon som vet var de finns i Sverige och ungefär på vad Rider ligger på i pris? Funderar på, om den inte är för dyr, om man kanske skulle ha en sådan mest till träning och sånt då och vara lite extra rädd om den.

Har ju en GPA Titium och en CO Showhat som duger utmärkt till vardags.

äh tilda, du e bara känslig :P de e ju as gött när de rinner i ansiktet från hjälmen på sommaren :) :love:

*gammal tråd*

Provade en i helgen, sitter alldeles för högt på huvudet för mig. Förrut hade dom mkt högre profil = dösnygga än nu.

Finns två versioner av denna hjälm:
* Charles Owen The rider
* Charles Owen Rider 2000

Skillnaden mellan modellerna är att The rider är lite tunnare än Rider 2000. Jag har för min att Rider 2000 ligger runt 1395kr och The Rider runt 1295-1395kr vilket beror på vilken butik du är i, så klart.

Är det någon som vet om showjumper finns att få tag i fortfarande??
Vet att dom slutat att tillverka dom men jag vill ju ha en sådan!!

Okej men det är ju inte exakt samma hjälm..h2000 är lite mer strömlinjeformad som en hopphjälm plus att knoppen är vinklad.
Vill ha som den "gamla" modellen..:(

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
430
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
249
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag söker tips kring säkra och bra stigbyglar, max 2000 kr. Jag har funderat på flex, stigbyglar med gummiband men också typ Acavallo...
Svar
3
· Visningar
337
Utrustning Hej, vet någon här något om böckman duo R? Vi funderar på och köpa men för min häst som får panik och blir klaustrofobisk i trailern...
Svar
2
· Visningar
265
Senast: Panikponnyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka