Bukefalos 28 år!

Chinchilla perser..

Mixess

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av dessa? Hälsa, temperament, "barnkatt?" pris, vad som helst :)
 
Sv: Chinchilla perser..

Jag har haft en Chinchillaperser som jag köpte billigt eftersom hon inte trivdes i sitt förra hem. Dessvärre trivdes hon inte särskilt bra hos mig heller när jag räddade en liten huligankatt från stallet... Så nu har min mams katten och nu trivs hon superduper! Det är ingen jättesocial katt, hon vill visserligen vara i närheten, men det är ingen knäkatt och hon är ganska reserverad. Vet inte om det är rasstandard eller om hon bara är lite känslig.

26077300.jpg
 
Sv: Chinchilla perser..

Det är många år sedan jag hade en, men det var en jättemysig katt. Han var aldrig sjuk, men fick cancer som gammal. Han var väl ingen barnkatt, men det är så olika från individ till individ, så det går inte att säga generellt om någon viss ras eller färg. Det beror ju också mycket på vad det är för barn (ålder, antal och beteende).
 

Liknande trådar

Övr. Katt Nån som har huskatt Ragchilla 😻(Ragdoll/Chinchilla perser) katt och kan berätta lite om deras lynne, arbete med pälsen osv? Och om den...
Svar
14
· Visningar
2 598
Senast: Glimra
·
Avel Vad har ni för erfarenhet av Van Vivaldis avkommors temperament? Har sett många men inte hanterat någon. Har också hört väldigt olika om...
Svar
14
· Visningar
926
Senast: Oknytt
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 509
Senast: Lea88
·
Trädgård & Växter Jag ska på en tripp på lördag och vill ha tips på bra handelsträdgård(ar) runt Västerås. Hit me! Gärna med bra plantor för vettiga...
Svar
7
· Visningar
272
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp