A

annepaj

Är det nån som vet om det är lag på att ha sin häst chippad nu??
Har hört att ponnier måste va det vid tävlingar (inte alla) Men på storhäst är det inte ett krav än?? eller?

Tacksam för svar!:bow:

Sv: Chipp

Det är än så länge bara lag när det gäller ponny, och inte häst.

Alla föl som är födda från och med 2006 och som ska registeras som svensk varmblod (halvblod) ska vara chipmärkta.

Är det nån som vet om det är lag på att ha sin häst chippad nu??
Har hört att ponnier måste va det vid tävlingar (inte alla) Men på storhäst är det inte ett krav än?? eller?

Tacksam för svar!:bow:

Ponny som är född innan chipkravet måste vara chippad vid slutmätning.

Alla hästar med okänd härstamning måste vara chippad eller blodtypad, har jag för mig.

Liknande trådar

Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag... 2
Svar
21
· Visningar
1 944
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 486
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 517
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
3 014
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Valp 2025