Classic (ny version av BOJ) VS 1one(åxå version av BOJ)?

stallhh

Trådstartare
Vilken tycker ni är bäst/snyggast? de lanserades i Falsterbo nu.... Transporterna är lika varandra,och vad jag förstår så har personal från BOJ, gått till 2 olika företag som byggt varsin version av Boj-släpet...med lite förändringar förstås.

Sv: Classic (ny version av BOJ) VS 1one(åxå version av BOJ)?

Classic hade ngn som hette Premium och en modell till...men de skulle göra fler verkade det som.....verkligen lyxiga och snygga i utförandet!

1one verkar ha de "gamla boj-modellerna" förutom ngt som är omgjort på dom....

1one hittade jag på nätet, de såg ju ut som de gamla Bojsläpen. Tyckte iaf att de var fina!

Vad är Classic för märke?

Märket heter 1 ONE Classic och det är alltså ett bolag, inte två. Kolla på t.ex. http://www.1one.se/index.html eller http://www.1oneclassic.se/.

De ställde ut på Falsterbo-tävlingarna. Jag kikade och pratade med en säljare som var en av initiativtagarna till att släpet kom till tillsammans med andra fd Boj-återförsäljare och fd personal på Boj. Släpen byggs i Klippan av fd Boj-personal utifrån nya ritningar som dock bygger på gamla Boj classic. Man har även gjort en del förändringar i konstruktion och materialval så att släpen enligt säljaren nu är ännu bättre. 1 one får dock inte använda varunamnet Boj etc pga Thule köpte den rättigheten när Boj kursade.

KL

Någon som var i falsterbo och såg Classic Q26 PRESTIGE in real life? Den är ju väldigt lik föregångaren men tänkte om det är några väldigt tydliga skillnader från föregångaren?

Jag såg en röd sak i alu som såg ut som gamla BOJ Classic. Bla hade de gjort frambommarna svängda så att de följde bogens kontur. Golvet var med tjock matta istf gummimassa, led-belysning, trappsteg vid skötardörren. Det är väl vad jag minns.

Ok då är det alltså några förändringar som är gjorda och inte bara en "omstripead" Boj av gamla modellen. det var ju trevligt att höra!
Jag är ett fan av Boj och gillade de jättemkt, men förändringar är ju alltid bra! :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka