Bukefalos 28 år!

Collie hundar som gnager :)??

T

Tingen och Lina

Ja nu måste jag bara få veta om det är någon som vet varför collie hundar väldigt ofta gnager med sina tänder på ens tröja tex.. detta gör våra colliesar
men inte vår schäfer och inte vår Rottis. Har märkt att många andra collie hundar oxå gör så.. vår ena gör det när hon blir glad och ju gladare hon blir ju snabbare och hårdare gnager hon.. är det nån som vet varför dom gör så?

vet även att vissa vinthundar gör så.. :)
 
Sv: Collie hundar som gnager :)??

Om du menar att dom "nabbar" med småtänderna längst fram så kan jag berätta att det gör båda mina hundar (schäfer och hoffe) också. Schäfern gör det oftare och ger gärna små blåmärken då hon nabbar lite hårdare än den andra. Varför de gör så vet jag inte men det kommer nog någon som har större kunskap på området och ger svar.
 
Sv: Collie hundar som gnager :)??

Det gör min schäfer också. Jag säger att hon mysbiter, för hon gör så när hon blir kliad. Antar att hon kliar tillbaks? Hästarna gör ju så.
 
Sv: Collie hundar som gnager :)??

Aha, då fanns det ytterligare raser som gjorde så då ja :) Ja det är exakt så jag menar, måste bara få veta varför för nu har jag undrat de så länge så de hade vart spännande att få reda på :) Kanske är ett sätt att visa att dom är glada, vem vet.. Fast vår vuxna collie tik gör så på våran valp hela tiden, precis som hon inte kan sluta med det liksom.. skumt :)
 
Sv: Collie hundar som gnager :)??

Så gör min tax också, gnager med framtänderna. Hon gör det när hon tycker att ngt är mysigt, jag tycker dock inte att det är så mysigt när jag har en tunn tröja på mig och hon råkar få tag i skinnet. ;) När hon träffar systers bäbis är hon aldeles till sig o naggar som tusan på bäbisens filt. :love:
 
Sv: Collie hundar som gnager :)??

ja min vinthund gör så:) Det är jättemysigt när vi 'kliar' varandra. Han gör även så på andra djur när dem ska sova, katter brukar uppskatta det.
 
Sv: Collie hundar som gnager :)??

Så göra våra collie oxå, vi kallar det kärleksnyp ^^ Dem gör det på katterna, på varandra och på oss:D
 
Sv: Collie hundar som gnager :)??

Så gör våra colliesar oxå :)
Men även pappas sheltiesar så det är nog inte så rasbundet. Men charmigt är det :love:
 
Sv: Collie hundar som gnager :)??

Så gör Collien jag tar han om i bland också när han blir glad eller busig :) Men varför vet jag inte.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 351
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
8 143
Senast: Fetaost
·
L
Hundhälsa Dethär kanske är en lite konstig fråga! Men jag har en hund som är nästan ett år. Han är världens gladaste och snällaste hund och...
Svar
4
· Visningar
686
Senast: LiviaFilippa
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
11
· Visningar
1 938
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp