Crown hoppsadel

Sv: Crown hoppsadel

Jag har en äldre modell av Crown flatback/hoppsadel:

DSCN2792.jpg

Den är jätteskön att rida i, bra stöd för benen utan att man för den skull blir alldeles låst, inte nån jättesits på sadeln och det gillar jag. Man sitter bra i den och när man står i lätt sits så har man bra balans och jag skulle iaf kunna stå i evigheter och bara galoppera på, känns det som!

Jag älskar redan min Crown :love: (har dressyrsadel från Crown med)

Den passar hästar med rätt så rak rygg. Lädret har bra kvalitet.

Ok. Min ridlärare hade en crown dressyr sadel till sin häst som jag tyckte var super o rida i. Vet du vad den vidaste sadeln har för vidd?

Ingen aning, men de borde ju gå att få upp till 33-34 iaf...

Jag har 30 på min dressyrsadel och jag tror det är 30 på hoppsadeln med.

Det får du fråga nån annan, jag vet inte ens hur många grader min häst är :o jag vet bara vilken bomvidd som passar :)
Har provat mig fram.

Jag har en Crown Patriot - hoppsadel.
Den är 95 grader vid. Tror att det är en 31:a.

Älskar den sadeln! helt underbar att rida i.

Tipsar om en tråd som jag skrev bara för några dagar sedan här på forumet. Kolla den, jag fick svar ang. deras vidaste bom.

Jo jag vet att den kanske inte passar. Hur är dom i bommen då, raka/svängda?

Vad var det där för hemsida? Var det crowns hemsida?

Har nu kollat. Men jag vet inte, har min häst spik rak rygg? Vad tror du? skulle den ev kunna passa eller är den att utesluta?

Jag tror din häst blir för rak. Albion, Globus, Clincher, Arabian / L&R borde du prova.
(Har för mig att jag gav dig tips på sadlar i någon annan av dina trådar?)

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
409
Senast: Freazer
·
Utrustning Hei, Er det noen som har disse og som kan legge ut et bilde på hvor mye de utløser/åpner seg? Finner ingen info på nettet.
Svar
13
· Visningar
550
Senast: Jeps
·
Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 615
Senast: Roheryn
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 007
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Fågelobservationer