Urris

Trådstartare
Hej! Jag köpte min Crown sadel i höstas, och är supernöjd med den!
Men nu är det så att jag betalade 5000 för min (ny), när jag har hört att dom kostar ungefär dubbelt så mycket? Nån som vet vad det beror på? Köpte den hos en sadelutprovare.

Tacksam för svar!

Sv: Crown?

Kanske var nån form av skyltexemplar som hängt framme eller blivit provad?

Annars låter det väldigt billigt, jag betalade 6500 för min Crown Jessica som var ett par år men mest hade hängt sista året. 7000 för en begagnad Crown Patriot vid ett annat tillfälle.

Lät märkligt.

Crownsadlar brukar ligga mellan 15-20.000kr i nypris.
Möjligen om en allroundsadel ligger mellan 10-15 kanske?
Men detta nypris har de iaf haft i flera år.

Är det en Crown tillverkad av Ideal Saddlery i England?

Det är möjligt att den har varit ett skyltexemklar. Kommer ihåg att hon sa att det var förra årets modell iaf.

Japp, det står på den att den är tillverkad i england.

Aldrig hört talas om en crown classic, men jag har iofs ingen superkoll. Har du ingen bild?

Hej! Jag köpte min Crown sadel i höstas, och är supernöjd med den!
Men nu är det så att jag betalade 5000 för min (ny), när jag har hört att dom kostar ungefär dubbelt så mycket? Nån som vet vad det beror på? Köpte den hos en sadelutprovare.

Tacksam för svar!

Jag köpte min crown arwen i somras, använd kanske tio gånger men tre-fyra år gammal, för åttatusen. Tyckte det var ett rejält kap för när jag kollade runt fanns där INGEN i samma skick till bättre/samma pris.

Det verkar som du också gjorde ett kap? :laugh:

Det var ju ett bra pris :)

Jag tyckte att jag gjorde ett kap idag när jag köpte min crown som är minre än 1 år gammal och knappt använd för 6500 kr.
Helt underbart skön sadel! Stropparna ser i princip oanvända ut också!

Vilka kap ni gjort på Crownsadlar!
Jag betalade 8000 kr för en beg. i bra skick för några år sedan, vet inte om det var ett kap eller marknadsriktigt pris, men hurra vilken jäkla skön sadel!

Jag har också en Crown Classic, den är helt underbar! Gav 8500:- för min, hade då bara använts som "demo-ex" av affären som sålde den. Skulle ha kostat 10 000:-. Så jag tyckte att det var ett bra pris på den jag köpte också.

Jag betalade 8000 kr för en beg. i bra skick för några år sedan, vet inte om det var ett kap eller marknadsriktigt pris, men hurra vilken jäkla skön sadel!
Du skulle köpt min ;) :angel:

Jag kämpade järnet för att få min jättefina Crown (hopp - flatback) såld. Hade den till salu på internet i nästan ett år innan jag gav upp och lämnade in dem på ridsportsbutik. Fick 3700:- för den efter många om och men.

Det var verkligen ingenting fel på den alls. Normal bom, 17".

Jag har sålt några andra sadlar under de senaste 5 åren och det har varit jättesvårt att få de sålda.

Sålde en äldre Crown flatback (consort) för bara några veckor sedan i och med att den inte passade vare sig mig eller hästen, tyckte inte att jag förlorade alltför mycket på affären då den behövde stoppas om. Har iofs haft den ute på annons sen nyår, men det går inte att sälja sadlar under årets första månader.

Hade jättegärna köpt din sadel för det priset, om det bara varit rätt bomvidd ;)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
325
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
801
Senast: Ajda
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
928
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025