CRW Sammetshjälm

Thera

Trådstartare
Är det någon här som har den? Kostar runt 2-300 kr vill jag minnas.

Hur är den i storleken? Har ganska stort huvud, eller snarare avlångt, och en del hjälmar är för runda för mig. Provade en stl 61 på en annan modell på Börjes och den var för trång fram och bak, men stor i sidorna.

CRW-hjälmen finns i stl 61, men frågan är om den är liten eller stor i storlekarna och hurdan form den har?

Tacksam för svar!

Sv: CRW Sammetshjälm

har du ingen möjlighet att åka till hööks och prova?

Jag har en sån men den passar tyvärr inte mitt minihuve. Om jag inte minns fel så är den ganska avlång, sval och skön på sommaren. Jag tycker att det är en bra hjälm för det priset.

Jag har en CRW, den är jätteskön! Har dessutom en storlek mindre än vad jag brukar ha så de är nog ganska stora i storlekarna... Tur att de har små storlekar med... 53-54 brukar vara halvkul att hitta...

Jag har en CRW hjäml, jag tycker de är större i storlekarna än vad de flesta andra hjälmar jag har haft är. Skulle köpa en ny hjälm för att min gamla blev för liten men samma storlek i CRW hjämlen blev lagom.

Har drygt 20 mil till närmsta Hööks, däremot bara en mil till Börjes.. Men, det kan ju vara kul att vidga sina vyer lite också... :angel:

Men, summa summarum verkar den alltså ganska stor i storleken + avlång, i så fall låter det ju bra..

jag har haft en, som jag tyckte satt bra när jag provade den, men inom ett år hade fodret sjunkit ihop så pass att hjälmen blev alldeles för stor :mad:

Liknande trådar

Utrustning Hej tjejer (och eventuellt intresserade killar)! Läst en hel del här på buke och lärt mig massor, dammat av gamla hjärnceller men en sak...
Svar
7
· Visningar
3 354
Senast: Helli
·
Utrustning Ja, finns det ett sådant (i form av en godkänd ridhjälm, med nuvarande övergångsbestämmelser och hela fadderullan..) ? Jag kom just hem... 2
Svar
26
· Visningar
3 479
Senast: troxel
·
Utrustning Förut när jag ägde häst var sadel och bett det värsta jag visste att köpa. Nu har jag ett hästlöst problem. vad fasiken ska jag ha för...
Svar
8
· Visningar
2 408
Senast: Drago
·
Utrustning Bara måste skaffa mig en ny hjälm nu, min gamla har sagt upp sig long time ago... Behöver alltså en ny! Men det är ju rena djungeln...
Svar
0
· Visningar
734

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka