CSN fråga

CSN

Trådstartare
Hej!

Jag har en fråga ang. CSN. Jag läser en kurs på komvuxnivå, 100p på 10 veckor. Det vill säga 50%.

Nu blev jag sjuk när vi skulle göra slutprovet, därmed rekommenderade läraren mig att förlänga min kurs så att jag kunde göra provet en månad senare, då jag inte kunde komma in och göra provet innan det. Jag är helt säker på att jag kommer att klara kursprovet.

Detta påverkar ju såklart mitt CSN. Kommer jag att behöva betala tillbaka hela summan? Jag har nämligen planer på att börja studera på högskolan i höst. Kommer jag att kunna ta CSN i höst?
 
Sv: CSN fråga

Hej!
Jag tycker att du ska titta på CSN:s hemsida där de bland annat har "vanliga frågor och svar". Om du inte hittar svaret på din fråga bland dem, så tycker jag att du ska ringa till CSN och fråga för att få ett korrekt svar om vad som gäller! :)
 
Sv: CSN fråga

Bäst att om du kontaktar CSN, skicka ett mail om du inte ids sitta i telefonkö:)

Återbetalningsskyldig blir man inte för att studieresultat är för lågt. Det är först när man angett för lite av ens inkomst eller t ex anger att man studerar heltid, men bara registrerat och studerat deltid.

Däremot får du inte mer studiemedel förrän du har uppnått godkänt studieresultat. I ditt fall skulle jag våga påstå att ditt missade slutprov INTE kommer orsaka några problem till hösten, det om du gör bort slutprovet innan och får poängen registrerade.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 008
Senast: Hedinn
·
Hemmet Vi upptäckte i höstas en missfärgning i taket under badrummet, tog ut en kompis som trodde det var rör som var lite otätat i badrummet...
Svar
5
· Visningar
1 213
Skola & Jobb Anonymt konto, vet någon vem jag är så ber jag er att hålla det för er själva. Jag har varit sjukskriven på heltid i fyra veckor p.g.a...
Svar
3
· Visningar
1 820
Senast: mumin
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 261
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp