Curling-VM (damer) Sandviken 2023 (SVT-tider)

Rosett

Trådstartare
På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌
Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att det även sänds online på någon utländsk kanal men vet inte vilken/vilka.

Nån mer än jag som tänker titta?
Man kan se i efterhand på svtplay så om vi kommenterar resultat i tråden så kan vi väl lägga dem i spoiler.


Tider:

Lördag 18/3
Nya Zeeland-Sverige (14.00) SVT1/SVT2/Play
Kanada-Sverige (19.00) SVT24/Play

Söndag 19/3
Sverige-Schweiz (14.00) SVT1/SVT2/Play

Måndag 20/3
Sverige-Turkiet (14.00) SVT Play

Tisdag 21/3
Tyskland-Sverige (09.00) Kunskapskanalen/Play
Sverige-Japan (19.00) SVT2/SVT24/Play

Onsdag 22/3
Norge-Sverige (09.00) Kunskapskanalen/Play
USA-Sverige (19.00) SVT2/SVT24/Play

Torsdag 23/3
Sverige-Skottland (09.00) Kunskapskanalen/Play
Sydkorea-Sverige (19.00) SVT2SVT24/Play

Fredag 24/3
Sverige-Italien (14.00) SVT1/Play
Sverige-Danmark (19.00) SVT Play

Lördag 25/3
Kvartsfinaler (10.00) SVT1/Play
Semifinaler (16.00) SVT1/SVT2/Play

Söndag 26/3
Bronsmatch (10.00) SVT1/Play
VM-final (15.00) SVT1/Play

(Från https://svt.se/sport/curling/curling-vm-i-sandviken-program-och-tv-tider)
 
Jag ska såklart kolla, men missar tyvärr dagens matcher. Får kolla igenom dem i efterhand sen :) vi får hålla tummarna att det går bättre än sist! Har du nån koll på hur lagen spelat på sistone och vilka som är favoriter inför VM?
 
Jag ska såklart kolla, men missar tyvärr dagens matcher. Får kolla igenom dem i efterhand sen :) vi får hålla tummarna att det går bättre än sist! Har du nån koll på hur lagen spelat på sistone och vilka som är favoriter inför VM?
Nä, senast jag såg dem var väl i OS eller EM, minns inte.
Men lag Hasselborg har väl vunnit allt utom VM så de är nog rätt ”på”.
 
Missade Turkiet-Sverige idag pga att den gick enbart på svtplay, glömde kolla upp det. Men i morgon ska jag titta!
 
Kollar Sverige-Tyskland nu, de är på omg 9.

4-3 till Tyskland och Sverige ligger illa till med stenarna men de får nog sista sten i omg 10 så det kan vända.

Edit: Tyskland tog 5 p så Sverige gav upp.
 
Bor i närheten av Sandviken så har träffat på mängder av aktiva, ledare och såklart publik. Men någon match på plats i Göranssons blir de inte tyvärr.
 
Blev lite förvirrad för det brukar vara så att de 4 bästa går vidare till semifinal och vinnarna i semifinalerna spelar sen om guld och silver men nu är det de 6 bästa som går vidare varav de två bästa är klara för semifinal och de andra fyra spelar kvartsfinal, vinnarna går till varsin semifinal.
Lite komplicerat tycker jag men kanske är nåt speciellt upplägg för VM.

I april blir det herr-VM i Ottawa. Jag tror att SVT sänder.
 
Det är alltså kvartsfinal Sverige-Italien just nu på SVT1. De började kl 10.
Sverige leder just nu med 2-0 efter omg 4.
 

Liknande trådar

Fritid I morgon lördag den 18 nov börjar curling-EM. SVT sänder: 18 november: 20.00 – 23.00 SVT24/Play: Sverige-Schweiz (d) 19 november...
Svar
4
· Visningar
432
Senast: Rosett
·
Fritid Det började igår och sänds på SVT/svtplay. 🥌 Lag Edin representerar Sverige på herrsidan och lag Hasselborg på damsidan. Vi hoppas väl...
Svar
4
· Visningar
466
Fritid Igår började VM för herrar i Ottawa, Kanada. SVT sänder. Sverige - USA börjar kl 15 så om 6 minuter. :up: Här...
Svar
4
· Visningar
1 071
Senast: Rosett
·
Gnägg Dags för tävlingar på hemmaplan!(-ish för oss som inte är Stockholmare :)) Jag är inte på plats, men SVT sänder ju massor och jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 609
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp