Araminta
Trådstartare
Jag är i dagsläget en av idioterna som cyklar utan hjälm. Ren lathet och dumt "det händer aldrig mig"-tänkande. Dock har mina planer på att försöka genomlida även vintern på cykel fått mig att tänka ett varv till. Jag har insett att grundproblemet jag har med cykelhjälmar är att jag inte vet vad jag ska göra av dem när jag inte cyklar. Som student så saknar jag ett skåp eller en fast arbetsplats att lägga ifrån mig hjälmen på. I väskan ska redan dator, böcker och matlådor få plats. En cykelhjälm väger visserligen inte speciellt mycket men den är förbaskat otymplig att dra runt på.
Hur gör ni kloka, hjälmbärande människor? Finns det några vettiga lösningar? Jag har funderat på om man skulle kunna låsa fast hjälmen i cykeln på något vänster. Det kräver dock något form av regnskydd till hjälmen...
Tips och idéer någon?
Hur gör ni kloka, hjälmbärande människor? Finns det några vettiga lösningar? Jag har funderat på om man skulle kunna låsa fast hjälmen i cykeln på något vänster. Det kräver dock något form av regnskydd till hjälmen...
Tips och idéer någon?