Cykellösningar

Svartfot

Trådstartare
Jag väntar med ett bristande tålamod på att våren ska komma till Stockholm, så jag får plocka fram cykeln igen. För att få till mer varierande aktiviteter på helgerna vill jag kunna cykla med dottern (3 år). Vad har vi för alternativ? Vad är fördelarna o nackdelarna med dessa?

Cykelstol
Är rädd att det ska kännas ostadigt då hon ändå är 3 år och jag inte väger så rysligt mycket.

Cykelvagn
Känns tryggare, men även som om vi kommer bli omåttligt populära på Stockholms cykelbanor med en hel vagn. De jag har hittat har nämligen varit väldigt stora. Finns det några ensitts?

Påhängscykel eller tandemstång
Känns hon för lite liten för. Någon som testat detta?

Sv: Cykellösningar

Cykelstol, blir det här. Lite sugen på vagn men gillar inte att barnet så långt bakom och att inte kunna prata.

Vi hade cykelstol till vår son förra sommaren då han var drygt 3,5 år. Det gick helt OK men visst var det tungt i uppförsbackarna.. I år hoppas jag att han kommer att kunna cykla själv mestadels.

Jag väntar med ett bristande tålamod på att våren ska komma till Stockholm, så jag får plocka fram cykeln igen. För att få till mer varierande aktiviteter på helgerna vill jag kunna cykla med dottern (3 år). Vad har vi för alternativ? Vad är fördelarna o nackdelarna med dessa?

Cykelstol
Är rädd att det ska kännas ostadigt då hon ändå är 3 år och jag inte väger så rysligt mycket.

Cykelvagn
Känns tryggare, men även som om vi kommer bli omåttligt populära på Stockholms cykelbanor med en hel vagn. De jag har hittat har nämligen varit väldigt stora. Finns det några ensitts?

Påhängscykel eller tandemstång
Känns hon för lite liten för. Någon som testat detta?

Hur många watt tänker du dig att din treåring skall utveckla i tandem eller påhängscykel i förhållande till den extra vikt det utgör?

Har du inte skjutsat eller blivit skjutsat som mer eller mindre vuxen på cykel? Det är inte ett dugg ostadigt. Det blir bara ostadigt om du får för dig att binda fast barnet i barnstolen så det inte kan vara med och korrigera.

Vi har både cykelstol och cykelvagn. Med elcykeln är det inga problem att dra vagn med två barn och ha en i cykelstolen även om det blir tungt i de brantaste grusbackarna. Med vanlig cykel går det jättebra med ett barn i cykelstolen (äldsta är 4), och det går bra med båda bak i vagnen oxå om man hellre vill det. Vagnen är smidig för längre turer och om barnet vill sova lite, cykelstolen blir mer social. Båda fungerar.

Vi har som sagt en tvåsitsvagn, tycker inte att den är för bred, utan snarare rätt smidig.

Vi har både cykelstol och cykelvagn. Med elcykeln är det inga problem att dra vagn med två barn och ha en i cykelstolen även om det blir tungt i de brantaste grusbackarna. Med vanlig cykel går det jättebra med ett barn i cykelstolen (äldsta är 4), och det går bra med båda bak i vagnen oxå om man hellre vill det. Vagnen är smidig för längre turer och om barnet vill sova lite, cykelstolen blir mer social. Båda fungerar.

Vi har som sagt en tvåsitsvagn, tycker inte att den är för bred, utan snarare rätt smidig.

okej... svaret på frågan... ett barn kommer inte att tillföra energi genom att vara med att cykla. Lite oavsett hur ni gör det. Barn kan inte heller spjälka mjöksyra så det är totalpunka om det blir för mycket, när de cyklar själva.

Men ostabilt blir det inte, med ett barn i barnstol. Så länge ni rör på er.

Cykelstol, både mest praktiskt i att man slipper haka på och av vagnen på dagis och mest ekonomiskt. Cykelvagn är bara att föredra när man har två barn. Tandemcykel kan jag inte se tillför något. Jag älskar själv idén med lådcyklar men gissningsvis måste man ha liten hjälpmotor på dem för att det inte ska bli för tungt att cykla runt med dem. Men snygga är de (bild fr blocket)
0286904053.jpg

Liknande trådar

Småbarn Vi har en Bugaboo Donkey Duo som sjunger på sista refrängen, och det är dags att skrota den. Jag har tittat på Thules cykelvagnar. När... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 756
Senast: Seaside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka