Cystor i bakknäna!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare marie ireholt
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 680
M

marie ireholt

Mitt arabsto har behandlats för cystor i bakknäna i sommar.Hon har svarat bra på behandlingen.Jag har precis börjat och skritta henne i skogen.Är det nån här som har erfarenhet av cysthästar?Hur bygger jag bäst upp henne?Är det nån risk att cystorna kommer tillbaka? Kommer jag kunna träna henne aktivt igen?Hon är 14 år.

Sv: Cystor i bakknäna!

Det där är frågor som du bör ställa till den veterinär som sett röntgenplåtarna. Det beror på deras storlek, placering osv

Men om cystorna inte är bortopererade så finns de ju kvar och det finns alltid en risk att de ställer till det för hästen i framtiden. Jag har i så fall svårt att tänka mig att hästen skulle bli lika brukbar som en fullt frisk häst. Tyvärr så har alla hästar jag träffat på med cystor fått avlivas.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
858
Senast: tara
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 568
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 551
Senast: __sofia__
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 210

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka