D-ringsbett

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Phorsytia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 962
P

Phorsytia

Skulle det kunna funka om man vill ha ett lite starkare bett?
För det är väl ett starkare bett?

Mvh Syti

Sv: D-ringsbett

D ringsbett anses som något skarpare då det kan ge viss hävstångseffekt, men har ridit min pålle på det och känner ingen skillnad mot ett "vanligt" tre eller tvådelat bett

/I

Någon annan som tycker att dom märkt någon skillnad med det bettet?

Ett D-ringsbett ger ingen hävstångseffekt över huvud taget. Vi har bollat lite fram och tillbaka här om det däremot skulle kunna ge mer nacktryck än ett vanligt tränsbett. Det är mycket möjligt att det är så, men det är inget jag har forskat vidare i.

Jag har ridit på ett D-ringsbett ett par gånger, men jag har inte heller märkt någon skilnad mot ett vanligt tränsbett.

okej:( så alltså inge vidare bett. fast kanske är olika från häst till häst!!

Min pålle gillade inte alls att bli riden på d-ringsbett.. Utan hon gick med öppenmun och jag fick inte alls den eftekten jag vill ha..

Men så är ju alla hästar olika :)

Mvh H

Det är ju som alla bett - underbara när rätt häst bär dom. Eller när en häst bär rett bett rättare sagt

kan vara ett bra bett på vissa hästar, det får man prova sig till.

men skarpare än ett vanligt tredelat är det i teorin inte.

Okej för det står ju att det har en viss hävstångs effekt..

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 216
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 236
Senast: dukie
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
504
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka