Dagen D imorgon!, Hjälp!

Nougat

Trådstartare
Hej!.
Nu har jag bokat tid till Slöninge-djursjukhus för att kolla upp min donnans hälta på vä.fram, har fått tid kl.15.00 imorgon.

Hon har varit halt i 1 mån. nu :(, igår sprang vi & longerade henne för att se mer tysligt på vilket ben hon haltar på.

Hon haltar ibland några steg rakt fram och väldigt mkt i vänster varv på longeringen, ( i trav)

Nu undrar jag om ni kan ha någon anning om vad hon kan ha fått?:crazy:

Vä.ben är lika som hö.dvs.ingen svullnad, värme & ingen puls i hoven. :confused:

Tacksam för svar.

Sv: Dagen D imorgon!, Hjälp!

Mitt sto hade kotledsinflammation när jag kollade upp henne, hon var lite halt, men inte så tydligt.
Fast det var bak, men dom kan ju få fram med.

Sv: Dagen D imorgon!, Hjälp!

Hoppas det går bra! Skulle kunna vara en ledinfallamtion, eller vad anant som helst. En ledinfallamtion läker ju inte ut av sig sälv, behövs ju behandling. Bra ni åker o tittar på det!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 570
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 167
Senast: Jamtland
·
Hästvård Någon som har erfarenhet/kunskap om detta.?Min häst har efter 3 besök på klinik diagnostiserats med detta. Han har behandlats för de... 2
Svar
24
· Visningar
4 518
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare... 2
Svar
33
· Visningar
12 112

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka