Dagens konstigaste mail

Sv: Dagens konstigaste mail

Jag får med jämna mellanrum mail från "Danska Skatteverket" om att jag har pengar att utverka från dem. Jo tjena.

Länken jag ska gå in på för att få tag på dessa stålar är något som låter så professionellt som hotelsoleil.com eller liknande.
 
Sv: Dagens konstigaste mail

jag verkar fa mer och mer e-mail fran den dar "Adriane", med argare och argare subject rad :D for da kommer jag ju varkligen att lasa skiten och sedan ge personen en massa pengar ju otrevligare den blir O_o
 
Sv: Dagens konstigaste mail

Det där mailet har jag också fått....har tappat räkningen på hur många gånger. Måste vara en enormt korkad typ som ligger bakom det...för jag har inte heller Swedbank :meh:
 
Sv: Dagens konstigaste mail

Jag får ofta mail som lyder: "Tyvärr, vi kommer bli tvungen att ge dig 15.000 kr, fyll i kontonr för att få dessa redan idag!"
 
Sv: Dagens konstigaste mail

KL

i samma avdelning fast på papper.

Det låg ett räkningskuvert i posten igår. Öppnade och fann något som såg fult kopierat ut, suddigt tryck och i svartvitt. Inga bilder, bara text.

Liten text som sa grattis - jag kunde få prenumerera på Hemmets Journal extra billigt och så ett inbetalningskort. Är man svagsynt och inte klarar att läsa texten kunde man säkert ta det hela som en vanlig räkning.

Nu är jag tack och lov varken svagsynt eller svagsint. Släppte det i soptunnan när jag passerade.


Jag skulle vilja NIXa min brevlåda.
 
Sv: Dagens konstigaste mail

Jag fick ett mejl från "Telia" med följande fina svenska:

"
• Vi har märkt att du har betalat din faktura tva ganger på samma gång
"

Avsändaren var www@discomafia.ru vilket helt tydligt måste vara Telias nya sätt att skapa etiska affärer i österled.

Det där har jag också fått, fast med bra svenska och en e-postadress som skulle kunna passera om man inte är så uppmärksam.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Ja skulle behöva lite hjälp med min html kodning för av någon anledning så fungerar det inte. Vilket ni kan förstå om ni tittar in här...
Svar
1
· Visningar
1 153
Senast: Ainon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp