Dagens skratt aka storlekar på Rambo flughuvor

Alexandra_W

Trådstartare
Alltså seriöst, de måste ha väldigt, väldigt grova och långörade ponnyer på Irland ;) Åringen har fått en hornhinneskada och för att slippa stå mer än nödvändigt på boxvila så införskaffade jag en Rambo flughuva med båge, och tejpade igen halva sidan så det blir mörkt för det ögat. Åringen håller D-ponnymått för dagen. Velade innan om han skulle ha ponny eller cob, sen fanns det bara ponny när jag skulle köpa så fick bli det.

Och jag vet inte riktigt, men jag har ont i magen av allt skrattande och är väldigt glad jag bor avskild på landet. För tja alltså.... Den är inspänd allt som går och lite till....

Det är tur att det regnar och att den inte primärt var tänkt till insekter. För det skulle den vara fullkomligt värdelös till med tanke på hur extremt den glipar överallt. Fan nu såg jag bilden och började skratta igen ;)

11039220_811529265609715_8287090721854293680_n.jpg

Ja de måste ha väldigt konstiga proportioner de där irländarna :p, hade en utan öron till min i full, satt skit tight vid käken för att ens nå om och var en dm för stort runt mulen..

skavde sen upp hästens käke och nosryggen på bara 1,5 dag... och nej det var inte bara lite rufsig päls, det var ingen päls alls och variga småsår.

Jag köpte en shires tror jag det var, den hade jag kunnat köra två varv runt huvudet! Detta trots att jag har en fjordning med ganska stora ganascher. ;)

Alltså seriöst, de måste ha väldigt, väldigt grova och långörade ponnyer på Irland ;) Åringen har fått en hornhinneskada och för att slippa stå mer än nödvändigt på boxvila så införskaffade jag en Rambo flughuva med båge, och tejpade igen halva sidan så det blir mörkt för det ögat. Åringen håller D-ponnymått för dagen. Velade innan om han skulle ha ponny eller cob, sen fanns det bara ponny när jag skulle köpa så fick bli det.

Och jag vet inte riktigt, men jag har ont i magen av allt skrattande och är väldigt glad jag bor avskild på landet. För tja alltså.... Den är inspänd allt som går och lite till....

Det är tur att det regnar och att den inte primärt var tänkt till insekter. För det skulle den vara fullkomligt värdelös till med tanke på hur extremt den glipar överallt. Fan nu såg jag bilden och började skratta igen ;)

Nu slipper han i alla fall oroa sig för att NASA skall kunna läsa hans tankar.

Eller för de skadliga strålarna från rymden....

Fast när jag tänker efter så är han kanske en väldigt effektiv antenn med dom där långa öronen :D

Nu slipper han i alla fall oroa sig för att NASA skall kunna läsa hans tankar.

Eller för de skadliga strålarna från rymden....

Fast när jag tänker efter så är han kanske en väldigt effektiv antenn med dom där långa öronen :D

Med tanke på hur han betett sig i hagen idag så tar de där öronen upp instruktioner från rymden. Typ "bete dig plötsligt som om du är besatt av onda andar" och "det står ett lejon på din blinda sida, döda eller dö!!"

Varvid den fridfullt betande hästen omedelbart lyder instruktionerna....

;)

(Jag är som sagt glad att jag bor avskilt, annars skulle väl folk köra i diket vid blotta åsynen av honom ;))

Med tanke på hur han betett sig i hagen idag så tar de där öronen upp instruktioner från rymden. Typ "bete dig plötsligt som om du är besatt av onda andar" och "det står ett lejon på din blinda sida, döda eller dö!!"

Varvid den fridfullt betande hästen omedelbart lyder instruktionerna....

;)

(Jag är som sagt glad att jag bor avskilt, annars skulle väl folk köra i diket vid blotta åsynen av honom ;))
Han är väl hjärntvättad av elaka aliens som använder honom för att experentera med tankeöverföring. Äntligen har dom hittat någon som kan ta emot deras signaler :idea:

haha jag har en sån där jag med, mitt fullstora halvblod har vad jag vet Cob, köpte en full som hon hade kunnat bo i med vänner först men bytte.

alltså... :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Hahahaha herregud :rofl: :laugh: :rofl:
Tänkte köpa en Rambo-huva till min häst. Han är faktiskt en irländare, typ ID/ISH. Ganska stort och tungt huvud, ligger normalt på Full -> X-full på grimmor och träns (full om det är normal/lite rymligare passform, X-full om det är mer lång-smal dito). Vad ska han då har för storlek i huvan om man vill undvika marsian-looken? Cob? :)

Hahahaha herregud :rofl: :laugh: :rofl:
Tänkte köpa en Rambo-huva till min häst. Han är faktiskt en irländare, typ ID/ISH. Ganska stort och tungt huvud, ligger normalt på Full -> X-full på grimmor och träns (full om det är normal/lite rymligare passform, X-full om det är mer lång-smal dito). Vad ska han då har för storlek i huvan om man vill undvika marsian-looken? Cob? :)

Nu vet jag ju inte hur stora glapp det är mellan ponny och cob och cob och full. Men se till köp där du kan lämna tillbaka (Hööks har 60 dgr öppet köp och är dessutom rejält mkt billigare än övriga på dem, de har dock inte small pony) - och så skulle jag nog prova cob ja. Men din kan nog vara ett gränsfall och kanske ska ha full ändå.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka