Dagens skryt!!!

R

Rallebralle

Idag har vi tränat med en kompis och hennes hanhundar.

Den första övningen gick ut på att de skulle ligga på rad,min i mitten.
och så gick vi iväg en bit och stod där och prtatade med varandra ett tag ,sedan gick vi tillbaka och ställde oss bredvid respektives hund ,och hela tiden skulle de ligga.
vilket min lilla Kotlett gjorde.... :love: :love:

Sen var det en annan övning där hennes hundar stod på varsin sida om en påhittad stig,jag satte min hund ca:40 meter bort och så gick jag mellan hundarna och en 40-50 meter bort.
stod där en stund och sa sedan "HIT!"...oooo jädrans vad hon kutade inte minsta antydan till att gå fram till de andra vovvarna,vi gjorde denna övening ett par ggr och minskade avståndet mellan dem så att det till sist bara var två och en halv meter o där sprang hon i full kareta..... :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love:

Lite stolt är jag iaf! :love: :love: :love:
 
Tillägg....min vän nämde också att min vovve hade råkoll på mig HELA tiden..... :bump: :bump: :banana: :banana:
 
Jag har inte tränat henne,jag tog över henne som omplacering och undersöker nu hur mkt hon kan. :D
Hon är bara ett år och tre månader och jag tycker att hon är superduktig! :D :D
 
Tackar..... :bow: :bow:

Jaaaaaaaa......ibland om hon varit riktigt duktig så är det Guldkotletten..... :love: :love: :love:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 313
Senast: Calmiche
·
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
4 017
Senast: Skjøldur
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 545
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 241

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp