Dålig hovslagare!

Cosmos-1

Trådstartare
Hej!
Jag jobbar på en ridskola och vi bytte för tid sedan hovslagare från en jättebra till en jättedålig. Det har vid ett flertal tillfällen hänt att hästar varit halt efter skoning och även ridelever påpekar den dåliga standarden. Ridskolechefen vet om detta men verkar inte bry sig eftersom inget händer. Jag undrar om det finns nånstans men kan vända sig för att få en lösning /slut på detta?
 
Byta hovslagare är väl egentligen den enda lösningen. Duktiga hovslagare med tid att ta ny kunder, i detta fallet en hel ridskola, växer verkligen inte på träd.
Varför bytte man hovslagare från början? Kan säkert vara så att chefen jobbar på att få tag i någon annan men att det helt enkelt inte går.
 
Byta hovslagare är väl egentligen den enda lösningen. Duktiga hovslagare med tid att ta ny kunder, i detta fallet en hel ridskola, växer verkligen inte på träd.
Varför bytte man hovslagare från början? Kan säkert vara så att chefen jobbar på att få tag i någon annan men att det helt enkelt inte går.
Man ansåg att vår tidigare hovslagare blev för plus coronan
 
Vad menar du med "vart man kan vända sig"? Det är väl ridskolechefen som bestämmer vilken hovslagare ni ska ha, så det enda att göra är väl att prata med denne?
 
Det kan ju vara så att de visst bryr sig men har lite mycket just nu och inte hittar en bättre hovslagare så fort. Beror väldigt mycket på vart i Sverige det är. På vissa platser är det väldig brist på vettiga hovslagare och då kanske man ”tar vad man får”
 
Man ansåg att vår tidigare hovslagare blev för plus coronan
Är denna mening fullständig? Händer inte riktig med?
Förra hovslagaren blev för dyr läser jag det som i kombo med minskade intäkter pga corona?
I så fall kan du med argument komma med att dålig hovvård på sikt leder till minskade intäkter då hästar håller sämre eller inte håller alls. Bra hovslagare måste det alltid finnas budget till oavsett situation. Speciellt om det är en ridskola, hästarna ska göra ett jobb men även för skolans anseende. Duktigare ryttare söker sig till andra ställen där hästhållningen är bättre osv.
 
Å ingen verkar bry sig om att hovslagaren sägs vara ”dålig”. Det finns ingen vidareutbildning, återkoppling för hovslagare ? Varför tar ni inte tag i hovslagaren och diskuterar med den?

Fråga alltså, ger ni feedback till hovslagaren om problemen?
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag behöver hjälp med lite råd och tips gällande skoning. Jag har haft min häst i fyra år. Första året gick det jättebra att sko...
Svar
11
· Visningar
1 570
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 953
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 778
Senast: Rosett
·
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
1 842
Senast: SkorpSmulan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp