Dammsugare till häst...

L

Lindis

Någon som använder en sådan. Är inne på att köpa en men vet inte vilket märke. Blir hästarna verkligen renare med dem än när man borstar?
 
Jag har provat en på ett ställe där jag jobbade. KAn väl inte påstå att hästen blir renare, men det dammar mkt mindre när man borstar. de hade dammdugaren till en häst som hade väldigt känsliga luftrör.
Ett stort minus var att den är ganska tung och jobbig att kånka runt på. Kanske finns det nya, lättare modeller nu, det här var för 6 år sen.
 
mm tänker mest för jag tycker inte jag får bort allt stöv och jag vill inte bada honom nu ju :( men dem kanske inte är så bra då :crazy:
 
vi har på ridskolan.
används bara när hästarna är jätteleriga pga av lite tid av personalen främst för att hästarna värklgien skall bli rena och inte behöva gå lektioner och få skav för att de råkar vara skitiga.
man behöver med den de ha borsta lite även när man samsugit, överallt, inte bara där den itne kommer åt.
 
vet du var dem köpte den? såg en på h***s men den såg väldigt klen ut
 
det går fortare men framförallt så dammar de ju inte som när du borstar de e anledning till att grannen har en sådan iaf
 
Jag använder dammsugare på min häst. Det är perfekt när pållan fått för sig att göra en inpackning. Funkar jättebra i fällningstider också. Använder den mest för att både hästen och jag har lite känsliga luftrör och det sparar mycket lidande för mig.
Den jag använder är köpt för ca 10 år sedan och heter Dandy, eller nåt. Kommer inte riktigt ihåg.
 
Hänger på med en följdfråga... Hur pass mycket låter de? Mer eller mindre än en vanlig nätansluten klippmaskin?
 
Vi har en, fast det är en "vanlig" dammsugare som står på loftet och sen har slangen nerdragen, den är inte för klen iaf!
 
jag använder en vanlig damsugare till mina hästar tror modellen heter "vax" något mer avancerad modell som även går att använda som tvätt...
Min erfarenhet är att en golvdamsugare är mycket starkare än de små axeldamsugarna som går att köpa till hästar.
I vilket fall så använder jag damsugaren i stort sett dagligen till mina hästar, de vänjer sig fort vid ljudet av den så de är inga problem!
 
alltså den jag sett låter nästan inget men den var ny blir väl lite värre sen antar jag :smirk:
 
så du har en vanlig dammsugare??? hur funkar det med borstar mm???
 

Liknande trådar

Hemmet Någon som har en? Skulle vilja förenkla städningen i huset med en kombinerad ångmopp och dammsugare, som dammsuger och moppar i ett...
Svar
0
· Visningar
167
Senast: Ponylove
·
  • Omröstning
Hundhälsa Sedan mellandagarna har jag märkt en markant skillnad i mängden hundhår på golven igen. Sommarpälsfällningen var absurd, jag fick...
Svar
19
· Visningar
2 980
Senast: Red_Chili
·
Utrustning Jag är inne på att köpa shortchaps att ha under vintern, men har någon tips på märke/modell för riktigt breda vader?
Svar
6
· Visningar
740
Senast: Zpunk
·
Utrustning Är det någon här som använder floating boots? Jag funderar på att köpa dem till min häst och skulle gärna höra era erfarenheter av dem. ☺️
Svar
1
· Visningar
586
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp