Dammsugare till hem med djur

Maniac123

Trådstartare
Hjälp! När vi flyttade i höstas införskaffade vi oss en skaftdammsugare. Det är en Bosch som skulle vara gjord speciellt för hem med djur. Det funkade jättebra, tills hundarna började fälla nu i vår :arghh: Så nu behöver jag köpa en ”riktig” dammsugare!

Såååå, tipsa mig om era bästa dammsugare! Jag har både korthåriga och långhåriga hundar som fäller. Jag vill helst ha ett ”känt” märke så det är lätt att hitta dammsugarpåsar och helst i prisklassen 1000-1500 kr. Är det helt omöjligt att hitta en bra dammsugare i den prisklassen eller duger de? Påslösa dammsugare har jag hört suger sämre, stämmer det?
 
Dyson animal turbine, både batterivarianten och den med sladd. Jag har båda. Bästa dammsugaren någonsin. Helt klart värt det lite dyrare priset. Och inga påsar att mecka med!
En Dyson är en dröm jag haft länge, men just nu behöver jag en dammsugare akut (vi får besök i helgen :nailbiting:) och plånboken håller inte med mig om en Dyson tyvärr :( Men på längre sikt så lär det bli en Dyson här hemma :D
 
Jag har avverkat ett antal dammsugare i livet.

De bästa jag haft är Miele. Skilde mig från min och i nya hemmet skaffade jag en nyare Miele.
På övervåningen huserar en liten Bosch men den är mer av leksak än min "riktiga".
 
Jag har avverkat ett antal dammsugare i livet.

De bästa jag haft är Miele. Skilde mig från min och i nya hemmet skaffade jag en nyare Miele.
På övervåningen huserar en liten Bosch men den är mer av leksak än min "riktiga".
Min mamma har en Miele och den är en dröm :love: Kul att höra att du har samma erfarenhet. Gissar att den är beprövad på flat-päls då? För det är de håren som vår dammsugare idag inte tar..:meh:
 
Jag har en Electrolux classic silence. Den är nog snart 10 år och jag dammsuger jämt 🙄
Älskar Electrolux! Deras hemsida är toppen, så enkelt att beställa påsar och andra delar 😍
Har kikat på Electrolux, de har många modeller till rätt vettiga priser. Har dock ingen erfarenhet av dem, så väldigt tacksam för tipset! :love: Att hitta dammsugarpåsar lätt är MYCKET viktigt! Lika viktigt som att den suger upp allt hundhår.
 
Jag har en Electrolux classic silence. Den är nog snart 10 år och jag dammsuger jämt 🙄
Älskar Electrolux! Deras hemsida är toppen, så enkelt att beställa påsar och andra delar 😍

Tror det är den jag också har och min är nog ännu äldre än 10 år. Aldrig något strul utan den bara funkar. Går att köpa påsar på exempelvis Jula så lätt att få tag på.

Har en Dyson också och använder båda två, de är bra på olika sätt. Fick jag bara välja en skulle jag dock ta min Electrolux.
 
Hjälp! När vi flyttade i höstas införskaffade vi oss en skaftdammsugare. Det är en Bosch som skulle vara gjord speciellt för hem med djur. Det funkade jättebra, tills hundarna började fälla nu i vår :arghh: Så nu behöver jag köpa en ”riktig” dammsugare!

Såååå, tipsa mig om era bästa dammsugare! Jag har både korthåriga och långhåriga hundar som fäller. Jag vill helst ha ett ”känt” märke så det är lätt att hitta dammsugarpåsar och helst i prisklassen 1000-1500 kr. Är det helt omöjligt att hitta en bra dammsugare i den prisklassen eller duger de? Påslösa dammsugare har jag hört suger sämre, stämmer det?
Är det på golvet eller på möbler som det stora problemet är? Jag har förvisso inte hund mer än när vänners är på besök, däremot har jag två katter; en långhårig och en korthårig. För mig blev det störst skillnad när jag skaffade en dammsugare som även hade ett turbomunstycke för textiler och möbler. Visst, min soffa är fortfarande inte helt hårfri men betydligt bättre!

Som dammsugare i sig och på golvnivå vet jag inte om Electroluxen överträffar min lilla Nilfisk utifrån sugförmåga, men munstycket är :up:
 
Är det på golvet eller på möbler som det stora problemet är? Jag har förvisso inte hund mer än när vänners är på besök, däremot har jag två katter; en långhårig och en korthårig. För mig blev det störst skillnad när jag skaffade en dammsugare som även hade ett turbomunstycke för textiler och möbler. Visst, min soffa är fortfarande inte helt hårfri men betydligt bättre!

Som dammsugare i sig och på golvnivå vet jag inte om Electroluxen överträffar min lilla Nilfisk utifrån sugförmåga, men munstycket är :up:
Framförallt golvet, riktigt så noga är jag inte att jag dammsuger soffan om jag ska vara ärlig :angel: Men det kanske skulle ändra sig om jag fick en superbra dammsugare/munstycke till möbler:D
 
Har kikat på Electrolux, de har många modeller till rätt vettiga priser. Har dock ingen erfarenhet av dem, så väldigt tacksam för tipset! :love: Att hitta dammsugarpåsar lätt är MYCKET viktigt! Lika viktigt som att den suger upp allt hundhår.
Jag har också en sådan! Jag gillar den, har 2 katter som fäller väldigt mycket. För bra sug så vi har satt buntband på huvudet för att vi ska kunna använda den riktigt :D
 
Jag har förvisso en robot som köter min städning i huvudsak, men ville ha en bra vanlig som komplement till soffa och ställen där roboten inte kommer åt. Med begränsad budget i samma klass som din, slutade det med att jag köpte en begagnad. Hade Miele tidigare och var väldigt nöjd. Tyvärr brände jag nog den pga slarv, den började tjuta väldigt. Hittade en relativt ny, begagnad Miele på blocket för 375 kr 👍 Böjen på slangen behöver bytas och de behöll munstycket till sin nya så måste fixa nya sådana, annars är den toppen.
 
Jag har en Electrolux classic silence. Den är nog snart 10 år och jag dammsuger jämt 🙄
Älskar Electrolux! Deras hemsida är toppen, så enkelt att beställa påsar och andra delar 😍

En sån har jag också, mycket nöjd och skulle nog köpa Electrolux igen! Min är tre år och jag dammsuger ca 5-7ggr/veckan. Nu börjar det lilla runda munstycket ta slut (dammsuger alltid vid listerna och så katternas klösmöbler, det sliter på det), men annars så. Påsar finns även på Ica, om en som jag inte bryr sig om märke på påsarna.
 
Dyson för 1500? Brukar inte de kosta typ 3 ggr så mycket som minst?
Jo, därav jag skrev "helt klart värd det litet dyrare priset". Om en kan skrapa ihop till en Dyson är jag övertygad om att det är billigare i längden, inga påsar och de går inte sönder i första taget liksom.
 
Jo, därav jag skrev "helt klart värd det litet dyrare priset". Om en kan skrapa ihop till en Dyson är jag övertygad om att det är billigare i längden, inga påsar och de går inte sönder i första taget liksom.

Okej. Ja, har man ingen budget att förhålla sig till, så är de säkert toppen.
 
Jag har Bosch skaft och en Nilfisk grovdammsugare, gillar den skarpt, stora påsar (går att köra påslös) och tystare än en vanlig.
Miele är också ett bra märke på dammsugare.
Nilfisk länk
 

Liknande trådar

Övr. Hund Måste bara lätta mitt hjärta lite och hoppas få höra några positiva historier om omplaceringar. Vi har en 18 månaders hund...
Svar
12
· Visningar
1 940
Senast: Olymp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp