Danone I & II

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Fredrik_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 328
Sv: Danone I & II

en avkomma till Danone den första har jag hjälpt till att rida in.

här finns info om hingsten: http://www.angagarden.com/hingstar/danone/danone.htm

Här är avkomman: Davona e. Danone ue. Nactus

dav_11.jpg

fick för övrigt 48 poäng på treårstestet iår och ska deltaga i kungakannan.

Sv: Danone I & II

Det är Rlosterhof Medingen som har Danone I och II.

Danone I är en brun hingst -00 171cm.
Hans dyraste avkomma på Medingen aktionen var är Don´t think twice v.Danone-Michelangelo-Limebrand. Han gick för 45.000 Euro.
Bruksprov: Danone I fick 9,0 i trav, galopp, temperament, prestationsvilja/samarbetsvilja och 8,63 i skritt. I ridbarhet fick han 9,25 av testryttarna.
Han vann lilla B-finalen Bundeschampionat både 2005 och 2006. Har även ridit unghästklasser med 90%. 2006 fick han plac i unghäst VM.
Danone blev bästa 3-åriga dressyrhingst vid bruksprovet i Flyinge 2003. Året därpå blev han bästa dressyrhingst i sin 30-dagarstest i Tyskland.
Hans första avkommer är nu 3år. Så vi får se hur det går för dem.

Danone II är en svart hingst -02 167cm.
Han har ej lämnat avkommer ännu. Men de kommer nog bli riktigt fina.
Danone II gick 30 dagars test i Schlickau 9,5 Pkt., trav 9,0, galopp 9,0, skritt 9,0, ridbarhet 9,0/9,0

Jag har sett ganska mycket ifrån dem.
De rör sig trevligt med inte så mycket knän. Danone I har vad jag tycker lite bättre bakben än Danone II. Men Danone II är vackrare tycker jag. Det ska bli spännande och se vad de ger.

Liknande trådar

Dressyr Jag funderar på att köpa en häst för att börja tävla dressyr. Äger just nu en Holsteiner som är sjukt fin i dressyren, men går tyvärr på... 2
Svar
30
· Visningar
2 053
Senast: cili
·
Dressyr Ett litet sidospår, som kanske borde vara en egen tråd, men jag har precis insett att jag måste köpa nya sporrar om det blir nån tävling... 17 18 19
Svar
360
· Visningar
12 138
Senast: Hedwig
·
Dressyr Vad tror ni, kommer AI bli våra framtida domare inom dressyren? Hur långt bort tror ni att det ligger? Kommer vi ha både AI och vanliga... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 562
Senast: skiesabove
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
565
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka