Datafråga??

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Dextrosol
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 783
D

Dextrosol

Vi har Nortel antivirusprogram installerat på vår dator hemma. Det är min svärson som installerat programmet för ett tag sedan.
Nu behöver programmet en uppdatering med an kod som man skall ange, men detta fungerar tyvärr inte.

Min fråga:

Vågar man trots att inte programmet är uppdaterat gå in på sin Internetbank och betala räkningarna (gör det annars på jobb) utan att ngn kan "hacka" sig in på våra bank-konto?? Alltså har antivirusprogrammet ngt samband med banktjänsterna??

Sv: Datafråga??

Nej, det har det inte. Det vaktar bara på att inga obehöriga program installeras på din dator. Så själva internetbankandet behöver du inte oroa dig för!

Dessutom, är det en uppdatering så har du ju fortfarande det gamla skyddet kvar. Det är bara de 'nya' typerna av virus som inte norton klarar av då!

Om det är en köpt originalversion svärsonen installerade så funkar det faktiskt förvånansvärt bra att få hjälp från Symantec (tillverkaren av Norton) i de fall där det strular med licens/behörighet/uppdateringar etc. Det är litet lurigt att hitta rätt hjälpinstans, men de har både chat- och mailsupport. Vill man prata med dem i telefon brukar det kosta extra, kan vara rätt dyrt.

Är det en... skall vi säga fulversion av programmet som svärsonen installerat, är det en bra idé att inte kommunicera med Symantec alls. :grin:

Virusdefinitionerna kan laddas ner manuellt från Symantec's hemsida, via den här sidan. (Välj för rätt version av programmet.)

Liknande trådar

Skola & Jobb Får mycket skit på jobbmejlen men den här fick mig att fnissa lite idag:D Är inte ens kund i Nordea. "Bästa nordeakund, Vi installera... 2
Svar
28
· Visningar
3 430
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023