Deklarationsfråga

Görel

Trådstartare
Moderator
Jag sålde en bostad i år men renoverade badrummet i den förra året. Jag försöker läsa mig till hur jag gör med avdrag för förbättringsutgifter men är osäker på om jag förstår.

Ska jag göra avdrag på deklarationen för förra året eller på den för i år eller när jag begär uppskov med reavinstbeskattningen på den sålda lägenheten?

Jag sålde en bostad i år men renoverade badrummet i den förra året. Jag försöker läsa mig till hur jag gör med avdrag för förbättringsutgifter men är osäker på om jag förstår.

Ska jag göra avdrag på deklarationen för förra året eller på den för i år eller när jag begär uppskov med reavinstbeskattningen på den sålda lägenheten?

Jag sålde min lägenhet 2016, det redovisades på deklarationen som skickades in 2017.

Har du sålt den i år, ska den deklareras för 2018 och det är då du gör avdrag på vinsten för förbättringsutgifterna. Vilket blir på deklarationen du skickar in om ett år.

Jag sålde min lägenhet 2016, det redovisades på deklarationen som skickades in 2017.

Har du sålt den i år, ska den deklareras för 2018 och det är då du gör avdrag på vinsten för förbättringsutgifterna. Vilket blir på deklarationen du skickar in om ett år.

Tack, då fattar jag!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 361
Senast: Presto
·
Hemmet Efter att ha haft min älskade etta på Södermalm i över 23 år har jag nu bestämt mig för att sälja den då jag inte bott i den på snart...
Svar
17
· Visningar
903
Senast: MiniLi
·
Hemmet Vi sålde en lägenhet med vinst 2017 och i år är sista året som vi kan begära uppskov av skatten. Nu när boräntorna har blivit så höga så...
Svar
4
· Visningar
728
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 160
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Dalmatiner
  • Valp 2025