Dela på tävlingsvinster?

Sv: Dela på tävlingsvinster?

Vad ska ryttaren med plaketten till? Den ska ju vara på boxen är inte så snyggt att ha dom hemma på vägen:p
 
Sv: Dela på tävlingsvinster?

Vad ska hästen med den till?klia svansen?:angel:
 
Sv: Dela på tävlingsvinster?

Precis:p nä men jag tycker de ska sitta på boxen.
Om jag skulle låna och tävla med en annans häst skulle inte jag vilja ha den plaketten eller rosetten. Vill bara ha det som min ponny har vunnit. Nu är det bara jag som har tävlat med han och kommer nog alltid vara så. Så jag har inte dom problemen som tur va ;)
 
Sv: Dela på tävlingsvinster?

Jag anser att ryttaren, som i de flesta fall lägger ut tävlingsavgifter ska ha ngt till baka & inte bara avgifter ifall de kommer placerade, men som sagt, vi tycker olika.
 
Sv: Dela på tävlingsvinster?

Jag anser att ryttaren, som i de flesta fall lägger ut tävlingsavgifter ska ha ngt till baka & inte bara avgifter ifall de kommer placerade, men som sagt, vi tycker olika.

Givetvis ska ryttaren ha något tillbaka, men i det här fallet kan jag känna att vi har ställt upp dels med hästen (ryttaren har ingen egen), dels med betalning av transporthyra, och dels med allmän hjälp på tävlingsplatsen där vi spenderade en hel dag. Då tycker jag att det hade varit trevligt om ryttaren, eller ryttarens föräldrar, erbjudit något tillbaka, förslagsvis då plaketten som ju är tänkt att sitta på ponnyns box. "Vad ska ponnyn med den till?" Absolut inget, naturligtvis. Men vi som ägare är ju stolta över hästen och tycker att det är roligt att på boxdörren kunna visa att hon tävlat och placerat sig. Konstigare än så är det inte.
 
Sv: Dela på tävlingsvinster?

Enligt TR ska rosett tillfalla hästens ägare (dvs dig). Plakett och övr hederspriser tillfaller ryttaren.

Deltar ryttaren i ngn speciellt cup så tillfaller sådan rosett ryttaren. (TR moment 141-142)

till alla som svarat i tråden, detta finns reglerat i TR!

Till ts: kanske ni borde ha kommit överrens om detta innan, känns lite dumt att komma i efterhand och be att få plaketten när den tydligt och klart enligt tr tillfaller ryttaren.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Vilka banor finns?
  • Avmaskning

Omröstningar

Tillbaka
Upp